וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאד: "מערת המכפלה פלסטינית כמו עזה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.2.2010 / 15:54

על רקע המהומות בחברון בשל החלטת ישראל לכלול את מערת המכפלה באתרי המורשת הלאומיים אמר ראש הממשלה הפלסטיני פיאד: "לפלסטינים זכות על האדמה וזכות להגן על עצמנו"

ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד, שהשתתף היום (שישי) בתפילות במערת המכפלה, אמר כי מערת המכפלה וחברון הן "חלק בלתי נפרד מהאדמות הפלסטיניות שנכבשו ב-1967, ממש כמו רצועת עזה, מזרח ירושלים ויתר הערים, הכפרים והעיירות שעליהן תקום מדינת פלסטין העצמאית שבירתה ירושלים". פיאד הדגיש כי לפלסטינים זכות על האדמה "וזכות להגן על עצמנו".

פיאד תקף את החלטת ממשלת ישראל להכליל את מערת המכפלה וקבר רחל ברשימת אתרי המורשת ואמר כי כל העם הפלסטיני מאוחד במאבקו נגד ההחלטה. "להחלטה יש השלכות מדיניות מסוכנות, מהן עולה כי השטחים הללו ישראלים בעוד שמדובר בשטחים פלסטינים שנכבשו ב-67'. זוהי הסיבה המרכזית להתנגדותנו להחלטה הזו", אמר.

לדבריו, ההחלטה היא פרובוקציה, אך הפלסטינים לא יגררו לאלימות. "הטרור של המתנחלים ושל ההתנחלויות לא יגררו אותנו לאלימות", אמר. "להחלטה הזאת יש מימד פוליטי ואנחנו מבינים זאת. נמשיך במהפכה השקטה עד ליצירת מציאות חיובית יותר באזור".

גם סוכנות החינוך והתרבות של האו"ם, אונסק"ו, הביעה את דאגתה מהחלטת ישראל לכלול את מערת המכפלה באתרי המורשת הלאומיים. זאת בשל "ההסלמה הנובעת ממנה". "עמדתנו היא שאתרים כאלה צריכים לשרת דיאלוג", נאמר בהצהרת הארגון.

המפגינים הניפו דגלי חמאס

ובמקביל, מהומות התושבים הפלסטינים בחברון נמשכו גם היום. כמאתיים מפגינים יידו אבנים לעבר עמדות צה"ל במספר מוקדים שונים ברחבי העיר. כוחות צה"ל השיבו לעברם באמצעים לפיזור הפגנות.

כ-50 מפגינים יידו אבנים לעבר כוחות צה"ל באזור מחסום בית המרקחת שבחברון. החיילים השיבו באמצעים לפיזור הפגנות. אחד המפגינים נעצר והועבר לחקירה. החיילים דיווחו כי כמה מהמפגינים הניפו דגלי חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully