וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה ישראל פירסמה אזהרת רווח

26.2.2010 / 10:32

המשך עלילות לבייב: בעקבות לחצי רשות ניירות ערך, פירסמה קבוצת אפריקה ישראל אזהרת רווח, בה היא מודיעה כי חברת אפי פיתוח תרשום ברבעון הרביעי של השנה מחיקה של 225 מיליון דולר

בעקבות לחצי רשות ניירות ערך, פירסמה לפנות בוקר קבוצת אפריקה ישראל אזהרת רווח, בה היא מודיעה כי חברת אפי פיתוח תרשום ברבעון הרביעי של השנה מחיקה של 225 מיליון דולר.

רשות ניירות ערך, שעוד טרם פירסום כוונות החברה להסדר חוב, החלה בתהליך הבדיקות, שלחה לאחרונה צוות לבדוק חלק מנכסי אפריקה ישראל במזרח אירופה. בין היתר בדקה הרשות את שווי הנכסים של חברת הבת אפי פיתוח במוסקבה, בעיקר פרויקט מוסקו סיטי ופרויקט טברסקיה.

הממצאים של הבדיקה הניעו את החברה לערוך בדיקות נוספות שכתוצאה מהן עלתה המסכנה כי שווי הפרויקטים הללו ירד בהיקף מצטבר של כ-225 מיליון דולר. ירידת הערך נבעה בעיקר מדחייה בלוחות הזמנים להשלמת הפרויקטים, שינויי שיעור ההיוון, שינוי בתחזית לגבי דמי השכירות הצפויים להתקבל ומהערכה מחדש של שיעור הרווח היזמי המשפיע ישירות על שווי הפרויקט.

אפריקה כותבת כי "מסתמן כי אפי פיתוח תציג בדו"חותיה הכספיים ליום 31 בדצמבר 2009, הפסד נקי לרבעון הרביעי של שנת 2009, בהיקף של 215 מיליון דולר, ולפיכך תסיים את את שנת 2009 ברווח או הפסד לא מהותיים".

בנוסף, פירסמה הלילה אפריקה ישראל תשקיף להנפקת זכויות בהיקף של 400 מיליון שקל. גיוס זה הינו חלק מהסדר החוב שחתמה אפריקה עם בעלי איגרות החוב השונים, אך ההפסד הנוסף באפי פיתוח עשוי לגרום לבלעי החוב לדרוש תשלומים נוספים מאפריקה ישראל.

בהתאם להסכם, ההקצאה של מניות אפי פיתוח שהובטחה לבעלי החוב מותנית בשווקי השוק ובהון של אפי פיתוח - וההפסד עליו מדווחת הבוקר החברה צפוי לפגוע משמעותית בהון של החברה.

התשקיף שהחברה הגישה, באורך של לא פחות מ-1,050 עמודים, מגלה פרטים נוספים על מצבה של אפריקה ישראל ושל נכסיה השונים. לדוגמא, בנכס בארה"ב, המכונה MARQUIS, בן יותר מ-300 דירות, מתברר כי מכירת הדירות מתקדמת מאוד לאט - ורק 18 עסקות הושלמו במלואם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully