וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגת טרור בדמשק: אחמדינג'ד, נסראללה ואסד

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.2.2010 / 9:43

לרגל ביקורו של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד בדמשק החליט מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה לצאת ממחבואו ולערוך פגישה משולשת עמו ועם נשיא סוריה אסד. השלושה סיכמו כי "בכל מלחמה שתפרוץ עם ישראל תהיה אפשרות לחסל את המדינה העברית"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו

יצא מהבונקר: מזכ"ל חיזבאללה השייח' חסן נסראללה נפגש אמש (חמישי) בדמשק עם נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד ודן עימו ב"איומים הישראלים על לבנון וסוריה" וכן בהתפתחויות האחרונות במזרח התיכון. תחנת הטלוויזיה של חיזבאללה, "אל-נהאר", דיווחה כי בפגישה השתתפו גם בכירי חיזבאללה מוחמד יזבכ, איברהים אמין וחסן אל-חליל. מהצד האירני השתתפו גם שר החוץ מנושהר מותקי ושגריר אירן בסוריה אחמד מוסאווי.

נשיא אירן מחמוד אחמדיניג'ד, נשיא סוריה בשאר אסד ומזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, בביקור רשמי בדמשק, פברואר 2010. AP
העלו את הכוננות לקראת אפשרות שישראל תתקוף. אחמדינג'ד, אסד ונסראללה/AP

במקביל דיווחו כלי התקשורת בסוריה כי אחמדינג'ד ונסראללה השתתפו בארוחת ערב חגיגית שקיים הנשיא אסד לכבודו של נשיא אירן. בארוחה השתתפו גם בכירים סורים ואירנים וכן משלחת בכירי חיזבאללה. היום צפוי אחמדינג'ד לעזוב את סוריה. העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח הבוקר מפי מקורות המוגדרים "מהימנים" כי אסד ואחמדינג'ד דנו בפגישתם בשורה של נושאים, ביניהם הכרזת כוננות לקראת אפשרות שישראל תתקוף, הידוק היחסים בין שתי המדינות, ודחיית הדרישה האירופאית מסוריה להפסיק לסייע לחמאס ולחיזבאללה.

"נשיא אירן חזר על הערכת ארצו כי בכל מלחמה שתפרוץ עם ישראל, ייתכן ותהיה אפשרות לחסל את המדינה העברית", מסרו המקורות. "לדבריו, לצורך כך יש להיכנס למלחמה עם כל היכולות האפשריות ולהבהיר כי אירן עומדת לצד כוחות ההתנגדות (חיזבאללה וחמאס – נ.י) ולצד סוריה". המקורות מסרו עוד כי "נשיא אירן שמע עמדות ברורות מאסד לפיהן סוריה דוחה כל ניסיון לסחוט אותה, מסרבת לכל פשרה עם ישראל שלא תכלול את השבת הגולן ונחושה להמשיך לתמוך בכוחות ההתנגדות בלבנון ופלסטין".

סגן מזכ"ל הג'יהאד האיסלמי, זיאד נחאלה, אמר היום כי הפגישה שקיימו אתמול ראשי הארגונים הפלסטינים עם אחמדינג'ד הייתה "פורה ומוצלחת". בראיון לאתר חדשות פלסטינית מסר נחאלה כי הנשיא האירני הבהיר שארצו עומדת לצד העם הפלסטיני "ולצד ההתנגדות הצודקת נגד התכניות הציוניות העושקות והתוקפניות". עוד דווח כי אחמדינג'ד הזמין את ראשי הארגונים לבקר בטהרן.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully