וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעות האבטלה שלחו את וול סטריט לירידות

ניר צליק

25.2.2010 / 23:35

המסחר בבורסה האמריקאית הסתיים בירידות שערים על רקע נתוני תביעות האבטלה שהיו גרועים מהצפוי. נאסד"ק ירד ב-0.1%, הדאו ג'ונס ב-0.5%

המסחר בוול סטריט הסתיים בירידות על רקע נתוני תביעות האבטלה הראשוניות שהיו גרועים מהצפוי והחששות לכלכלת יוון. דאו ג’ונס נחלש ב-0.5% ל-10,321 נקודות, נאסד"ק ירד ב-0.1% ל-2,234 נקודות ו-S&P 500 החסיר 0.2% ל-1,103 נקודות.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות חוב לעשר שנים של ממשלת ארה"ב עלו והתשואה עליהן ירדה ב-0.053% ל-3.64%.

בזירת המקרו, ההזמנות של מוצרים בני קיימא בארה"ב זינקו ב-3% בחודש ינואר, העלייה החדה ביותר מאז יולי, בעקבות עלייה חדה בביקוש למטוסים אזרחיים - כך דיווח היום משרד המסחר האמריקאי. העלייה בהזמנות של מוצרים בני קיימא היתה חדה מתחזיות הכלכלנים, שצפו כי ההזמנות יעלו ב-1.5% בינואר, לאחר עלייה של 1.9% בדצמבר, שדווחה במקור כעלייה של 1%.

במקביל, דיווח היום משרד העבודה האמריקאי כי תביעות האבטלה הראשונות זינקו ב-22 אלף בשבוע שהסתיים ב-20 בפברואר ל-496 אלף, הרמה הגבוהה ביותר מאז נובמבר והעלייה השישית בתביעות האבטלה הראשונות בשמונה השבועות האחרונים. אנליסטים חזו ירידה במספר התביעות האבטלה הראשוניות. ל-460 אלף תביעות.

עוד ברקע למסחר עמד מצבה של כלכלת אירופה. יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר ביום השני של עדותו בקונגרס כי הבנק המרכזי בודק את התנהלות בנק גולדמן סאקס ביחס ליוון. "אנחנו בודקים מספר שאלות לגבי חוזי הנגזרים של גולדמן סאקס עם יוון", אמר ברננקי היום בעדותו בפני ועדת הבנקאות של הסנאט.
ברננקי אמר עוד כי הבנק הפדרלי בודק באופן כללי את המסחר בחוזי CDS שמאפשר לחבורת פיננסים ומשקיעים להמר על כך שיוון תגיע לחדלות פירעון. לדבריו, מסחר זה "אינו מועיל", והבנק הפדרלי כמו גם רשות ני"ע בארה"ב (SEC) החלו בבדיקתו.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully