וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: מקפידים לשמור על צה"ל מרתיע ודרוך

יהושע בריינר

25.2.2010 / 21:00

בתום שבוע, ננעל תרגיל רחב היקף של מפקדות המטה הכללי בצה"ל. רב אלוף אשכנזי: "לישראל אין עניין בהידרדרות באזור, אך אנו עוקבים מקרוב אחר הנעשה"

תאגיד כאן

"לישראל אין עניין בהידרדרות באזור, אך אנו עוקבים מקרוב אחר הנעשה ומקפידים לשמור על הצבא מוכן, מרתיע ודרוך". כך אמר היום (חמישי) הרמטכ"ל גבי אשכנזי בעת נעילת תרגיל רחב היקף של מפקדות המטה הכללי בצה"ל.

התרגיל, שנערך בשבוע האחרון והסתיים היום, בחן את מוכנות הפיקודים, הזרועות והאגפים במתארי לחימה שונים, ובמסגרתו התאמנו חיילים הן מהשירות הסדיר והן ממערך המילואים.

במהלך התרגיל הגדול דימו בצה"ל תרחישים מבצעיים שונים ונבחנו שיטות קרב ושיטות פעולה בין כוחות היבשה, האוויר והים. כמו כן, נבחנה דרך ניהול הלחימה בזירות שונות במקביל, בתמיכת פעילות מערכי הלוגיסטיקה, המודיעין, ההסברה, הטיפול בעורף וקיום שיח רציף עם הדרג המדיני.

במסגרת התרגיל הובאו לכדי ישום לקחי תרגילים קודמים, לקחי מלחמת לבנון השנייה ולקחי מבצע עופרת יצוקה.

"עבודה שיטתית ומקיפה"

אשכנזי ניהל במוצב הפיקוד העליון הערכות מצב שוטפות וביקר במוקדי התרגיל של הגופים השונים. כמו כן ביקרו בתרגיל שר הביטחון, אהוד ברק, וחברי ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, שמעו סקירות על מהלכו והשתתפו בהערכות המצב.

במהלך התרגיל אמר הרמטכ"ל, רב-אלוף גבי אשכנזי, כי התרגילים והאימונים הם מצירי העשייה המרכזיים של צה"ל לשיפור המוכנות. "התרגילים מאפשרים לנו להתכונן למתארים ותרחישים אפשריים, לשפר את מוכנותנו וליישם לקחים ממלחמת לבנון השנייה ומעופרת יצוקה", אמר.

שר הביטחון אמר בביקורו בתרגיל כי "נעשית עבודה מקיפה, שיטתית ועמוקה, עם יכולת לראות תמונה כללית להפעלת המפקדות שהן תנאי הכרחי לאפקטיביות של הפעלת הכוח". מפקד התרגיל, אלוף גרשון הכהן אמר כי "המבחן הוא הסנכרון בין הגופים והתרחישים השונים, ואליו פועלים הכוחות".

התרגיל, שנערך במהלך השבוע, הינו חלק מתוכנית אימונים רב-שנתית ונועד לתרגל את המפקדות הראשיות וגופי המטכ"ל במשימותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully