וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: הפרקליטות לדיונים מרתוניים להחלטה בתיק נתניהו

16.8.2000 / 7:07

היועץ המשפטי לממשלה יכנס החל מהיום שורה של ישיבות בהשתתפות בכירי הפרקליטות, להכרעה האם להגיש נגדו כתב אישום; בליכוד מותחים ביקורת על פגישותיו של נתניהו עם אישים במערכת הפוליטית: "הוא כבר לא מנהל את המפלגה"

היועץ המשפטי לממשלה יחל היום בדיונים מתקדמים לקראת גיבוש החלטה האם להגיש כתב אישום נגד בנימין נתניהו. ראש הממשלה לשעבר חשוד בקבלת שוחד, ניסיון לקבלת דבר במרמה, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט.

על פי "הארץ", היום ובימים הקרובים ייערכו בלשכת רובינשטיין דיונים מרתונים בנושא חקירת נתניהו. בדיונים ישתתפו פרקליטת המדינה עדנה ארבל, פרקליט מחוז ירושלים, משה לדור, ושלמה למברגר מפרקליטות מחוז ירושלים, המלווה את התיק מפתיחתו.

רובינשטיין יצטרך להכריע בין שתי דיעות מנוגדות באשר לתיק: פרקליטות מחוז ירושלים תומכת בסגירת התיק, משום שלטענתה אין ראיות מספיקות להגשת כתב אישום. מצד שני מצטרפים בכירים בפרקליטות המדינה להמלצות המשטרה להגיש את כתב האישום.

חבר הכנסת זאב בוים (ליכוד) יוזם מכתב חתום על ידי חברי הכנסת הקורא להכריע בהקדם בתיק נתניהו.

"יש מנהיג לליכוד"

ואילו בליכוד, כנראה, לא ממש מחכים לנתניהו: גורמים בכירים במפלגה מתחו ביקורת קשה על שורת הפגישות שקיים נתניהו באחרונה עם אישים מהמערכת הפוליטית. כל זאת ללא ידיעתו של של יו"ר הליכוד, אריק שרון. יו"ר הסיעה, ח"כ רובי ריבלין, אמר ל"מעריב" כי "ביבי צריך להפסיק את המפגשים האלה, או שיתאם אותם עם שרון. יש מנהיג לליכוד, ועקיפתו פוגעת במפלגה. ביבי לא יכול להתנהג כאילו הוא מנהל את הליכוד".

גורמים אחרים במפלגה אמרו כי "נתניהו עזב את הליכוד לאחר שהותיר מפלגה מתפוררת וחובות של עשרות מיליוני שקלים, ועכשיו הוא מנסה לכבוש את הליכוד מבחוץ תוך התעלמות מפעילות השיקום שנעשתה במפלגה וממנהיגותו של יו"ר הליכוד הנבחר, שרון".
על אותו רקע אמר בכיר במפלגה ביחס לסיכוייו של דוד לוי לחזור לליכוד כי "לוי צריך לדעת מי עומד בראש הליכוד כדי לדעת עם מי לנהל משא ומתן".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully