וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה שויים חיי חייל שנהרג בתאונת דרכים?

25.2.2010 / 17:01

לדברי ראש אכ"א לשעבר אלעזר שטרן, אסור להתייחס באופן שווה לחיילים שנהרגו בקרב ולכאלה שנהרגו בתאונות דרכים. "הדבר שמאיים עליי זה אותו אבא שאומר 'הבן שלי נהרג בקרב', ולידו קבור חייל שנסע כמו מטורף מאפיקים לטבריה"

מערכת וואלה!

(צילום: איתי חסיד, עריכה: יאיר דניאל)

האלוף במיל' אלעזר שטרן, לשעבר ראש אגף כוח האדם בצה"ל, מתח היום (חמישי) ביקורת על היעדר ההבחנה, לטענתו, בין חיילים שנהרגו בפעולות מבצעיות לבין חיילים שנהרגו בנסיבות אחרות, כגון תאונות דרכים. לדברי שטרן, היחס השוויוני לשני סוגי ההרוגים מאיים על החברה ומחליש אותה.

בדבריו בוועדת גורן, ועדה ציבורית לבחינת זכאות לסיוע מאגפי השיקום של משרד הביטחון, אמר שטרן: "בעוד 50 שנה הילדים של רמת גן, תל אביב ורמת השרון לא יבואו להניח דגל על כל קבר בבית עלמין צבאי, כי בדפים שהם יקבלו על הנפטרים יהיה כתוב שזה התאבד וזה נהרג בתאונת דרכים".

לדבריו, "עלינו לשמור על קדושת בית העלמין הצבאי ועל מיקומו הקדוש בחברה הישראלית. זה דבר שמאיים עליי ועלינו להיות שומרי הסף של בתי העלמין הללו". הוא הוסיף כי "הדבר שמאיים עליי זה אותו אבא שאומר הבן שלי נהרג בקרב ולידו קברו חייל שנסע כמו מטורף מאפיקים לטבריה, ובדרך הוא הרג את עצמו ואת זאת שישבה לידו. לדעתי זה לא מקרה קיצוני או יחידי".

"ללוחמים יש עדיפות"

עם זאת, אמר שטרן כי אם מדובר בחייל קרבי שנהרג בתאונת דרכים, יש מקום לקבור אותו בבית עלמין צבאי, גם אם הוא היה בחופשה בעת התאונה. "אני לא יכול לדעת אם ההירדמות שלו על ההגה לא היתה כתוצאה מהעייפות של השטח, אבל בכל מקרה אני רוצה שהלוחם יידע שאנחנו רואים אותו בעדיפות", הסביר. "אתה מוכן לתת את החיים שלך למדינה, אז אנחנו חבים כלפיך הכל, עד הקבר".

שטרן הוסיף, כי "זה שאצלי בבית כנסת עושים 'מי שבירך לנעדרי צה"ל' ושמים חייל שנפקד מהיחידה שלו באותה רשימה עם רון ארד זו חולשה מצטברת לאורך השנים".

יו"ר הוועדה, השופט בדימוס אורי גורן, ביקש את חוות דעתו של שטרן לגבי השוואת תנאיהם של פצועי צה"ל לפצועים של זרועות הביטחון האחרות ואף הביא את דברי ראש השב"ס שטען כי אנשיו מבצעים שירות קרבי לכל דבר. שטרן הגיב בגיחוך לדברים. "אם הייתי מצמיד את ראש השב"ס לקיר ושואל אותו אם הוא מאמין שזה נכון, אני חושב שהוא היה מגמגם", אמר. "איך אפשר להשוות מג"ד בגולני לשומר בבית הסוהר? כמה שומרים בבית הסוהר נהרגו בשנים האחרונות, או נהיו נכים כתוצאה מהדברים האלה?".

האלוף שטרן כבר התייחס בעבר לתופעת המשתמטים מצה"ל ואמר כי "תופעת ההשתמטות מהווה איום קיומי". הוא גם קרא במרומז להחרים חברות המפרסמות מוצרים בעזרת ידוענים שהשתמטטו מגיוס.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully