וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטי אולמרט: "התביעה מגמגמת ומתרצת"

25.2.2010 / 16:13

בתום היום הראשון של שלב העדויות במשפט נגד רה"מ לשעבר, הביעו פרקליטיו ביטחון כי חומר הראיות נגדו דל ולא יוביל להרשעה. התביעה הציגה חומר ראיות שנלקח ממחשבה של שולה זקן

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אילן שניג)

מזג האוויר הסוער בירושלים הצוננת היווה ניגוד מוחלט למלחמת ההתשה המנומסת שהתקיימה באולם החם בבית המשפט המחוזי בירושלים, בו נפתח היום (חמישי) שלב ההוכחות במשפטו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. אולמרט, שהגיע לבית המשפט בהליכה נמרצת מוקף ביועצים ומאבטחים כמו בימים טובים יותר, אמר לכתבים ולצלמים במקום כי "היום הסתיים שלב ההצהרות הבומבסטיות ומתחיל שלב ההוכחות שהוא בטוח שיוביל בסופו של יום לזיכויו".

ואכן, הררי ראיות הוגשו היום לשופטים, אולם לצידן חסרו הצהרות נוקבות משני הצדדים. בנאום הפתיחה שנשא פרקליט מחוז ירושלים עוד אלי אברבנאל אל מול העיתונאים ועורכי הדין הרבים שישבו באולם, הוא הצהיר שהתביעה תוכיח שאולמרט היה בקיא בפרטי העברות הכספים השונות ועבירות המרמה שמיוחסות לו. "אי אפשר להסתתר מאחורי המלים כספי בחירות", אמר, "מכיוון שהדבר יפתח פתח לקבלת כספים ללא הגבלה".

מנגד, פרקליטי אולמרט, אלי זהר ונבות תל צור, אמרו כי התביעה מודעת לכך שחומר הראיות דל וכי בסופו של יום ההיסטוריה תזכור רק כתב אישום שהוביל להתפטרותו של ראש ממשלה. לאחר הנאומים הראשונים, עלו לדוכן העדים קציני משטרה שהיו אחראים על איסוף חומר ממחשבה של ראש לשכתו לשעבר של אולמרט, שולה זקן, שזכה לכינוי "יומני שולה" והסבירו בפרטים טכניים כיצד מתבצעת עבודת האיסוף.

התביעה הגישה לשופטים עשרות קלסרים ותקליטורים שהכילו את הקבצים שנאספו במחשבה של זקן אולם הדיון היום לא נועד לדון בתוכן הקלסרים, אלא רק בוויכוח האם החומרים נאספו כראוי והאם הם יכולים לשמש כראיה נגד אולמרט וזקן. אם יימצא כי הם אינם קבילים, ייתכן שהפרקליטות תפריד בין כתב האישום של השניים כדי שזקן תוכל להעיד נגד הבוס שלה לשעבר.

אולמרט וזקן ישבו ביחד על ספסל הנאשמים וגילו מעורבות רבה במתרחש. אולמרט אף רפרף בחומר הראיות, וככל שנקפו השעות ניכרה על פניו עייפות. פרקליטי אולמרט אמרו מחוץ לעולם כי מדהים שכבר בנאום הפתיחה אומרת התביעה שטלנסקי, העד המרכזי בפרשת מעטפות הכסף, הוא גוזמאי ושותף לעבירה. "מדובר ביומו שהראשון של המשפט, הפרקליטות מגמגמת ומתרצת". לפני שנפתח הדיון אמר עורך הדין זהר כי הוא מקווה לקיים הליך זריז אולם אם היום הראשון יהווה דוגמא לדיונים הבאים אזי צפוי משפט ארוך וממושך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully