וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלת מים תגן על האמריקאים בלונדון מטרור

טליה שחר

25.2.2010 / 15:55

שגרירות ארצות הברית בלונדון מתכננת לעבור לבניין השגרירות היקר ביותר בעולם. בין היתר המבנה יכלול תעלת מים להגנה מטרוריסטים. "הוא יהיה קרן אור פתוח ומזמין של דמוקרטיה"

שגרירות ארצות הברית בלונדון מתכננת לעבור לבניין בצורת קוביית זכוכית שצפוי להפוך למבנה השגרירות היקר ביותר בעולם. הבניין יכלול מערכת אבטחה משוכללת ותעלת מים להגנה מפני חודרים בלתי רצויים. עלות בנייתו נאמדת בכמיליארד דולר, והיא עוקפת את עלות השגרירות בבגדד, שבנייתו הושלמה באחרונה בעלות של כ-700 מיליון דולר.

"הוא יהיה קרן אור פתוח ומזמין של דמוקרטיה", אמר ג'יימס טימברלייק, שותף בחברת האדריכלים שתכננה את הבניין.

"הם שילבו את האבטחה בעיצוב לשגרירות של המאה ה-21", אמר ג'ונתן בליית', דובר במשרד המדינה האמריקאי, על הדגם שנבחר. "חלק מההשראה הגיעה מארכיטקטורה אנגלית מסורתית, שמשלבת תעלות מים". אך לדבריו, התעלה אינה באמת תעלה לשם הגנה, אלא בריכת השתקפות. "המטרה שלנו היא למנוע את האפשרות שרכב יגיע לשגרירות ויגרום נזק. אבל רצינו גם להפוך את זה לאזור מזמין, פארקים עירוניים הם מאוד חשובים לנוף כאן בלונדון".

הבנייה אמורה להתחיל ב-2013 וצפויה להסתיים ב-2017. הבניין יוקם באזור באטרסי, לרווחת השכנים הנוכחיים של השגרירות בכיכר גרובסנר, שהתלוננו על הגבלות בתנועתם עקב הסדרי הביטחון המחמירים באזור, לאחר אירועי 11/9.

המבנה החדש ממוקם מחוץ לאזור הפקוק של מרכז לונדון. לפי "הטיימס" הלונדוני, דיפלומטים אמריקאים חייבים לעיריית לונדון כ-32 מיליון ליש"ט בהיטלים וקנסות, אך הם מסרבים לשלם בטענה שהם פטורים ממיסים בבריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully