וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד בסוריה: מזרח תיכון חדש ללא ציונים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.2.2010 / 11:34

נשיא אירן הגיע לביקור רשמי בדמשק ודן עם בשאר אסד ב"איומים הישראלים" על המזרח התיכון וביחסים בין שתי המדינות. אסד: "אנחנו ניצבים מול ישות שעלולה לנקוט בפעולה תוקפנית בכל רגע. אנחנו נערכים תמיד למתקפה"

נשיא סוריה בשאר אסד נפגש הבוקר (חמישי) עם עמיתו האירני מחמוד אחמדינג'ד ודן עמו ב"איומים הישראלים" על המזרח התיכון וכן ביחסים בין אירן לסוריה. במסיבת עיתונאים משותפת שקיימו בתום הפגישה מתח אסד ביקורת על מדינות המערב שלא מאפשרות לאירן לפתח פרויקט גרעין. "זו צורה חדשה של אימפריאליזם באזור", אמר. "מונעים ממדינה עצמאית החברה באו"ם להעשיר אורניום למרות שהיא הביעה גמישות רבה בחודשים האחרונים בנושא זה".

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אמר במסיבת העיתונאים כי היחסים בין אירן לסוריה "איתנים, עמוקים והדוקים" והם לא יאפשרו לאף אחד לפגוע בהם. "לסוריה ולאירן מטרות משותפות, אינטרסים משותפים ואויבים משותפים", הוסיף. לדבריו, ישראל נמצאת במבוי סתום והיא בדרך להיעלם. "עמי האזור, ובראשם עמי סוריה, לבנון, אירן ועירק יילחמו בישראל אם היא תחליט לחזור על טעויותיה ולתקוף", אמר.

אחמדינג'ד אמר כי העם האירני יעמוד לצד העם הסורי וההתנגדות הפלסטינית, כנגד כל מתקפה ישראלית והביע תקווה כי ארגוני ההתנגדות הפלסטינים והלבנונים והעם הסורי יעמדו לצד ארצו אם תותקף על ידי ישראל. "המזרח התיכון החדש יהיה 'נקי' מציונים וקולוניאליסטים", אמר.

אסד גילה כי דן עם אחמדינג'ד במצב המדיני. "למרות הבעיות והמכשולים שבפניהם המזרח התיכון עמד, ההישגים היו של כוחות ההתנגדות באזור", אמר. הוא הוסיף וציין כי פגישתו עם עמיתו האירני היא אחת מתוך שורה של פגישות שגרתיות ותקופתיות "הנערכות מזה מספר שנים". הוא סיפר כי שתי המדינות חתמו על הסכם לביטול הצורך בוויזות לביקורים בשתי המדינות: "הסכם זה יביא להעמקת שיתוף הפעולה בתחומים רבים ולהידוק האינטרסים המשותפים בין העמים". עוד אמר הנשיא הסורי כי "התמיכה ב'התנגדות' היא חובה מוסרית ולאומית".

בתשובה לשאלה על איומי ישראל ענה אסד כי תהיה זו טעות להעריך מה יקרה על סמך ההצהרות הישראליות. "אי אפשר להסיק מסקנות על סמך ההצהרות הישראליות (על מלחמה נגד סוריה – נ.י) שהיא תפתח במתקפה. גם היעדר הצהרות לא אומר שהיא לא תפתח במתקפה. אנחנו ניצבים מול ישות שעלולה לנקוט בפעולה תוקפנית בכל רגע. אנחנו נערכים תמיד למתקפה, בין אם תהיה קטנה ובין אם גדולה".

אסד העריך כי האיומים הישראלים הם "מסר לסוריה אך גם לציבור הישראלי – במטרה לשפר את מצב רוחו". הוא הבהיר כי תגובתה של סוריה "לא תהיה מבוססת על הצהרות. עלינו להיות ערוכים ומוכנים בכל רגע למתקפה ישראלית שעלולה לפרוץ מכל סיבה שהיא".

בתגובה לבקשתה של ארה"ב מסוריה להתרחק מאירן תהה אסד: "כיצד הם מדברים על שלום ועל כל הדברים היפים האלו אבל דורשים משתי מדינות להתרחק זו מזו? אנחנו יודעים מה האינטרס שלנו ומודים להם על עצתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully