וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המרגל הלבנוני ביקר פעמיים בישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.2.2010 / 11:15

עיתון לבנוני המזוהה עם חיזבאללה מפרסם פרטים חדשים אודות מעצרו של אזרח לבנוני הנחשד בריגול לטובת ישראל. לפי הדיווח, האיש הגיע פעמיים לביקור בישראל ונפגש עם גורמי המודיעין

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, פרסם הבוקר (חמישי) פרטים חדשים אודות מישל ע', אזרח לבנוני שנעצר בחשד לריגול לטובת ישראל. על פי העיתון, הודה החשוד בחקירתו כי שיתף פעולה עם המודיעין הישראלי מאז שנת 2000 ואף הגיע פעמיים לביקור בישראל לשם כך, דרך אוקראינה. על פי הדיווח, מפעיליו בישראל נתנו לו ציוד האזנה וריגול והנחו אותו כיצד להפעיל את הציוד.

העיתון דיווח עוד כי החשוד טס במהלך השנים האחרונות עשרות פעמים למדינות ערביות ואירופאיות, שם נפגש עם מפעיליו הישראלים וקיבל מהם כסף ומסרים. בנוסף הודה כי העביר למודיעין הישראלי מידע על מטרות ברובע הדאחייה בביירות, הנחשב למעוז של ארגון החיזבאללה. החשוד סיפר עוד כי באפריל 2009, ברגע שכוחות הביטחון בלבנון הצליחו לחשוף עשרות מרגלים, הורו לו מפעיליו הישראלים להשמיד את ציוד הריגול וההאזנה.

מישל הודה עוד כי הוא גויס על ידי יהודי-לבנוני בשם אליהו, שעזב את לבנון בשנת 2005. בלבנון לא ידעו שהוא יהודי וקראו לו שם "אילי". התובע הצבאי בלבנון הורה להשלים את החקירה עם מישל על מנת לבדוק מהן המשימות שהוטלו עליו על ידי ישראל והאם הן היו קשורות לחיסולים של בכירים בלבנון.

בית דין הצבאי בלבנון הטיל לפני כשבוע גזר דין מוות על קצין אחר לשעבר, מחמוד קאסם ראפע, שהורשע בריגול לטובת ישראל ובמעורבות בחיסולם של שניים מבכירי הג'יהאד האיסלאמי בלבנון - מחמוד ונידאל מג'דוב. בנוסף גזר בית המשפט גזר דין מוות גם על נאשם נוסף, חוסיין סולימאן חטאב, בגין שיתוף פעולה עם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully