וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איומי השבתה במכללת ספיר בדרום

רמי שני

25.2.2010 / 10:43

ועד העובדים במוסד צפוי להכריז על סכסוך עבודה במחאה על תנאי ההעסקה של המרצים. "אנחנו מפוטרים מדי סמסטר ומקבלים שכר של שמונה חודשים בשנה בלבד – מתייחסים אלינו כמו לעובדי קבלן"

ארגון הסגל האקדמי של מכללת ספיר החליט להסמיך את הוועד שלו להכריז על סכסוך עבודה ולנקוט צעדים כדי להביא לשיפור בתנאי העסקת המרצים. בכינוס של מרצי המכללה שהתקיים אתמול (רביעי), הוצגו הפעולות בהן נקטו נציגי העובדים מול הנהלת המוסד בכדי להימנע, לטענתם, מהגעה למצב זה.

לטענת נציגי המרצים, במשך שנה וחצי נעשו ניסיונות לקיים משא ומתן עם ההנהלה, אך ללא תוצאות. המרצים טוענים שהנהלת המכללה מבצעת הליכים של צמצום כח האדם בניגוד לחוק והיא מנציחה מבנה העסקה אשר פוגע במרצים.

"מרבית המרצים הם מרצים מן החוץ, המפוטרים מדי סמסטר ומקבלים שכר של שמונה חודשים בשנה בלבד" הסבירה דוקטור תמי רזי, מוועד ארגון המרצים. "נוצר מצב, שבו המרצים הם כמו עובדי קבלן. 85% מהם, נמצאים במעמד של מרצים מן החוץ. יותר מאשר בכל מוסד אקדמי אחר. מדובר בהחלט בהתעלמות מהוראות המועצה להשכלה גבוה בעניין. אנחנו רוצים להגיע לחתימה על הסכם קיבוצי".

לדבריה, הוועד הוסמך להכריז על צעדים כמו כינוסי עובדים והשבתת לימודים חלקית, כדי להפעיל לחץ על הנהלת המכללה להגיע עמם להסכמים. מהמכללה נמסר בתגובה כי המגעים עם ועד ארגון הסגל נמשכים כל העת ברוח טובה, תוך הפעלת מאמצים להגיע להבנות, אך לא דרך אמצעי התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully