וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הפגישה: הודו ופקיסטן יישמרו על קשר

טליה שחר

25.2.2010 / 17:15

בתום הפגישה ראשונה בין בכירים הודים ופקיסטנים מזה 15 חודשים, אמרה שרת החוץ ההודית כי ארצה עשתה את הצעד הראשון לקראת בניית אמון בינה לבין שכנתה

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

הודו אמרה בצהריים (חמישי) כי עשתה את "הצעד הראשון" לקראת בניית אמון עם פקיסטן, לאחר ששתי השכנות נפגשו היום לראשונה מזה 15 חודשים. "הסכמנו להיות בקשר", אמר שרת החוץ ההודית נירומפה ראו בתום פגישתה בניו דלהי עם עמיתה הפקיסטני סלמן באשיר. שני הצדדים לא מסרו מתי תתקיים הפגישה הבאה ביניהם.

היתה זאת הפעם הראשונה שנציגי המדינות נפגשו לאחר 15 חודשים. המגעים בין השכנות הופסקו בעקבות הפיגועים במומביי ב-2008, לאחר שהודו טענה כי הם בוצעו על ידי ארגון שבסיסו בפקיסטן.

"השיחות היו כנות. היתה כימיה טובה בין שתי המשלחות. היו לנו שיחות יעילות", אמרה ראו. לדבריה, פקיסטן רוצה לחדש את הדיאלוג הכולל בין הצדדים, שבמהלכו יידונו מספר נושאים מרכזיים, אך הודו מרגישה כי הזמן אינו בשל כעת מכיוון שיש עוד לבנות אווירה של אמון וביטחון

המפגש היום בדלהי לא נועד לספק תוצאות מיידיות, וחשיבותו נבעה בעיקר מכך שהוא מסמל הפשרה ביחסים בין השכנות – שתיהן בעלות נשק גרעיני.

סלמן באשיר ועמיתתו ההודית נירופמה ראו נפגשו תחת שמירה כבדה בארמון היידברד שבניו דלהי. הם לחצו ידיים לעיני המצלמות ונכנסו לפגישה אישית בדלתיים סגורות, שלאחריה נערכה פגישה בדרג המשלחות. על הפרק - הנושאים שיידונו במהלך הפגישות. פקיסטן רצתה לדבר על מגוון נושאים, כולל קשמיר, אזור בעל רוב מוסלמי ששתי המדינות טוענות לריבונות עליו, והיה גורם לשתי מלחמות ביניהן. הודו, לעומת זאת, אמרה טרם הפגישה כי המפגשים הם "שיחות על השיחות", ויש רק נושא אחד על השולחן מבחינתה – טרור.

"טרור הוא חשש ברמה אזורית וכלל-עולמית. זהו גם החשש שלנו", אמר דובר משרד החוץ של פקיסטן עבדול באסיט, זמן קצר לפני הדיונים. "אבל הנושא של קשמיר הוא הליבה. זה נושא שממשיך להעיב על יחסינו, ולא לדון על הנושא הזה לא יעשה צדק לפגישה הזאת".

אתמול טען הצבא ההודי כי אש נורתה מפקיסטן לעבר משמר הגבול בקשמיר. ההודים מאשימים את פקיסטן בירי משטחה כדי לעזור לחמושים לחצות את הגבול ולהצטרף למורדים נגד הממשל ההודי. פקיסטן טוענת כי היא רק מעניקה תמיכה מוסרית.

(עדכון ראשון: 9:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully