וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נחתם במגמה חיובית

ליאור זנו

24.2.2010 / 23:20

נאום הנגיד ברננקי שלח את המדדים המובילים לעליות של כאחוז אחד בערכם - זאת על אף צלילה בנתוני מכירת בתים חדשים בארה"ב

יום המסחר השלישי השבוע בוול סטריט נחתם בעליות, בעקבות נאומו של ברננקי בסנאט, בו הכריז כי הריבית תישאר ברמה אפסית, ולמרות נתוני מכירות הבתים שהגיעו לשפל של כ-50 שנה. דאו ג’ונס התחזק ב-0.9% ל-10,373 נקודות, נאסד"ק עלה ב-1% ל-2,236 נקודות ו-S&P 500 הוסיף גם הוא 1% ל-1,105 נקודות.

יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר היום כי התאוששות כלכלת ארה"ב עדיין איננה בת קיימא, וכי מצב הכלכלה עדיין מחייב להשאיר את הריבית בארה"ב ברמה אפסית. "הצמיחה החזקה שנרשמה במחצית השנייה של שנת 2009 נבעה מגורמים זמניים", אמר ברננקי במסגרת היום הראשון של עדותו החצי שנתית בפני הקונגרס. ברננקי חזר גם על הערכתו כי הריבית בארה"ב תישאר נמוכה במשך פרק זמן ממושך. עוד אמר כי ישנם מספר סימני התייצבות ראשוניים בשוק העבודה - בהם ירידה בקצב אובדן המשרות, עלייה בתעסוקה במגזר הייצור וביקוש מוגבר לעובדים זמניים - אולם מצבו של שוק זה עודנו חלש למדי.

מכירות בתים חדשים בארה"ב צללו במפתיע בינואר, זה החודש השלישי ברציפות, לשפל של כמעט חמישים שנה, בניגוד לתחזיות האנליסטים שצפו עלייה. המכירות צנחו בינואר ב-11.2% לעומת החודש הקודם לקצב שנתי של 309 אלף בתים - הנמוך ביותר מאז שנת 1963. כלכלנים צפו עלייה קלה במכירות לקצב שנתי של 355 אלף בתים.

נתון מקרו נוסף שצפוי להתפרסם הוא מלאי הנפט הגולמי השבועי. נתון זה יסייע לקבוע את רמת המחירים לנפט, בארה"ב ומחוצה לה, מכיון ומחירי הנפט נקבעים על ידי היצע וביקוש.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully