וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר קיבל שוחד – ונשלח ל-15 חודשי מאסר

רמי שני

24.2.2010 / 19:15

ביהמ"ש המחוזי בב"ש קיבל את עמדת מח"ש והחליט להחמיר בעונשו של שוטר שפעל להנפיק אישורי שהייה לתושבי השטחים תמורת תשלום. השוטר הציג עצמו כאיש מודיעין הזקוק לאישורים לסייענים

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (רביעי) עונש של 15 חודשי מאסר על שוטר שהורשע בקבלת שוחד. השוטר, עודד סופר, התיידד עם קצין צה"ל ששירת במפקדת התיאום והקישור של המנהל האזרחי בחברון והיה אמון על הנפקת אישורי כניסה ושהייה לפלסטינים.

סופר החליט להפוך את הידידות הזאת למנוף כלכלי עבורו: הוא ביקש מהקצין להשיג לו אישורי שהיה של פלסטינים וסיפר לו שהוא זקוק להם כדי להעניקם למשתפי פעולה. במקביל, יצר קשר עם קבלן בניין מהדרום, שהעסיק תושבי שטחים והציע להנפיק לו אישורי שהייה לעובדים, תמורת תשלום. הקבלן הסכים ומסר לידיו פרטים של עשרות עובדים. בסך הכל, קיבל סופר 138 אישורי כניסה ומסר אותם לקבלן תמורת 15 אלף שקלים – הכל בתקופה שבין חודש אוגוסט לחודש אוקטובר 2003. עוד עולה כי בין העובדים שקיבלו אישורי שהיה, היו גם שניים שהיו מנועי כניסה לישראל מסיבות ביטחוניות.

בעקבות חקירה של המחלקה לחקירת שוטרים, הוגש כתב אישום נגד סופר שהכחיש בתחילה את ההאשמות שיוחסו לו. לקראת תום משפטו, חזר בו סופר מההכחשה והודה בקבלת שוחד. הוא נידון בתחילה לשישה חודשי עבודות שירות במסגרת עסקת טיעון והיה אמור לשלם קנס של 30 אלף שקלים. הקצין עצמו נשפט אף הוא ונגזר עליו עונש דומה. זאת לאחר שהוכיח כי סופר הציג בפניו את עצמו כאיש מודיעין במשטרה, שהיה זקוק לאישורים כדי לתגמל סייענים.

המחלקה לחקירת שוטרים ערערה על קולת העונש שניתנה לשוטר וביקשה להטיל עליו עונש מאסר בפועל. לטענתה, לא נתן השופט משקל מתאים לעבירות שוחד ופגיעה במנהל הציבורי. כמו כן הציגה הפרקליטות נוהג של איפה ואיפה בין אזרחים לשוטרים בגזר דין זה. בית המשפט המחוזי בבאר שבע החליט לקבל היום את עמדת המשטרה ולגזור על סופר עונש מאסר בפועל וכן עונש מאסר של שנתיים על תנאי למשך שלוש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully