וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי: "ההתאוששות עוד לא ברת-קיימא"

24.2.2010 / 17:27

יו"ר הבנק הפדרלי מסייג את ההתאוששות: "יש סימני התייצבות בשוק העבודה בארה"ב - אך הצמיחה החזקה במחצית השנייה של 2009 נבעה מגורמים זמניים"

יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר היום כי התאוששות כלכלת ארה"ב עדיין איננה בת קיימא, וכי מצב הכלכלה עדיין מחייב להשאיר את הריבית בארה"ב ברמה אפסית. הצמיחה החזקה שנרשמה במחצית השנייה של שנת 2009 נבעה מגורמים זמניים, אמר ברננקי במסגרת היום הראשון של עדותו החצי שנתית בפני הקונגרס. ברננקי חזר היום גם על הערכתו כי הריבית בארה"ב תישאר נמוכה במשך פרק זמן ממושך. הריבית בארה"ב נמצאת בשפל של 0%-0.25% מאס דצמבר 2008.

"התאוששות מתמשכת תהיה תלויה בהמשך הצמיחה בביקוש במגזר הפרטי למוצרים ושירותים", אמר ברננקי בעדותו היום בפני ועדת השירותים הפיננסים של בית הנבחרים. "הבנק הפדרלי ממשיך לצפות כי התנאים הכלכליים - ובכלל זה ריבית נמוכה, אינפלציה מתונה ותחזית אינפלציה יציבה - יצדיקו רמה נמוכה באופן חריג של הריבית הפדרלית במשך פרק זמן ממושך".

ברננקי, אשר צפוי מחר להעיד בפני ועדת הבנקאות של הסנאט, אמר כי ישנם כמה סימני התייצבות ראשוניים בשוק העבודה - בהם ירידה בקצב אובדן המשרות, עלייה בתעסוקה במגזר הייצור וביקוש מוגבר לעובדים זמניים - אולם הוסיף כי מצבו של שוק זה עודנו חלש למדי. "חרף סימנים חיוביים אלה, שוק התעסוקה ממשיך להיות חלש למדי, ושיעור האבטלה עדיין קרוב ל-10% ויש מעט משרות פנויות", אמר ברננקי.

ברננקי ציין כי גם חל שיפור בתנאים בשוקי הפיננסים, וכי חל שיפור בזמינות המימון באמצעות אג"ח ומניות עבור חברות גדולות. "בניגוד לכך, הלוואות הבנקים ממשיכות להתכווץ, עקב הקשחה של תנאי האשראי וביקש חלש לאשראי לאור חוסר הודאות הכלכלית", אמר ברננקי.

שר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר, שאף הוא נאם היום בקונגרס, אמר היום כי בטרם יתחיל הממשל לפעול לצמצום גירעונות הענק בתקציב והחוב הלאומי הנוסק, הוא יידרש לנקוט בצעדים לשיפור מצב שוק העבודה ולהבטחת הצמיחה הכלכלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully