וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ הטיח באילון: "אתה גורם נזק לישראל"

פנחס וולף

24.2.2010 / 18:08

סגן שר החוץ התבקש להסביר בכנסת מדוע סירב להיפגש עם חברי קונגרס אמריקאים ובמהלך דבריו פנה לעברו שר הביטחון לשעבר: "אתה חוצפן וצבוע". אילון הגיב: "נסראללה עוד זוכר אותך"

סגן שר החוץ דני אילון (ישראל ביתנו) וח"כ עמיר פרץ (העבודה) החליפו ביניהם דברים קשים במשכן הכנסת. השניים התעמתו היום (רביעי) במהלך דיון שעסק בנושא "התנהלות משרד החוץ כלפי חברי הקונגרס האמריקאי ושדולת ג'יי סטריט". הקטטה המילולית בין השניים פרצה בזמן שאילון התבקש להשיב מעל בימת הכנסת לטענות חברי הכנסת בנושא.

ח"כ פרץ פנה לסגן שר החוץ בעת שזה עלה לדוכן הנואמים ואמר לו: "אתה חוצפן, צבוע וגורם נזק למדינת ישראל בהתנשאות כלפי כל מי שבא איתך במגע וזה יחסך גם לגבי חברי הכנסת". אילון לא נותר חייב והגיב לפרץ: "אתה מדבר על צביעות? נסראללה עוד יזכור אותך? עד עכשיו הוא זוכר אותך. אל תדבר על צביעות. אל תדבר אליי כאל אחרון אנשי האשפתות כאן".

בהתייחסותו לנושא אמר אילון לחברי הכנסת כי "משרד החוץ תמיד שמח לקבל מבקרים ואורחים וחברי קונגרס, ותמיד שמח לקבוע פגישות לאותם אורחים. כל מחוקק תמיד יתקבל בהערכה ובידידות. הטענות שהוצגו אינם מייצגים את עמדות משרד החוץ. אדרבה, המשרד קבע פגישות לחברי הקונגרס בדרגים מדיניים ומקצועיים. אנו מצטערים על הספין התקשורתי שהיה. כל מי שמכיר את הנורמות הדיפלומטיות יודע שלא מכתיבים למארח את משתתפי הפגישה".

"למה אתה תמיד קופץ?"

במהלך דברי ההסבר של אילון, השמיע ח"כ פרץ קריאות ביניים ובתגובה לכך שאל סגן שר החוץ: "למה אתה תמיד קופץ?" על כך השיב פרץ: "אתה קדנציה ראשונה פה, אז אל תלמד אותי מה לעשות".

בסיום דבריו אמר אילון כי למשרד החוץ מדיניות קבועה ביחס לחברי קונגרס ומלוויהם. "העמדה של משרד החוץ ל'ג'יי סטריט' זה כמו לכל ארגון מהימין ומהשמאל. זה עלה כי אנשים קוראים יותר מדי עיתונים ופחות מדי מתייחסים לעובדות בשטח".

לאחר חילופי הדברים אמר פרץ: "צר לי שסגן שר החוץ ממשיך לנהוג בדרך חסרת אחריות של יהירות והתנשאות וניסיון להפוך כל מי שחולק על מדיניות משרד החוץ לאויב ישראל". פרץ הוסיף כי לתפיסתו "מי שמאמין בשלום ובפשרה הוא פטריוט החרד לגורלה של מדינת ישראל, שתחת המדיניות הקיימת היום יכולה להפוך למדינת אפרטהייד. היהירות והניסיון ללמד את כולם עלתה למדינת ישראל במחיר יקר מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully