וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשק בדרך לשביתה כללית?

חיים ביאור

24.2.2010 / 17:16

לא רק בנק דיסקונט: גם בבתי המשפט, במשרד הביטחון, בביטוח הלאומי ובמכס מאיימים להוריד את השאלטר על רקע עומס בעבודה, עצירת קידום לעובדים ושינויים מבניים

בעוד שהעיצומים שנוקטים עובדי בנק דיסקונט נמשכים, אישרה אתמול ההסתדרות סכסוכי עבודה בשורה של ארגוגים במגזר הציבורי: בהנהלת בתי המשפט, במשרד הבטחון, במוסד לביטוח לאומי, באגף המכס והמע"מ ובכמה רשויות מקומיות.

משמעות ההכרזה היא שבתום 14 ימי צינון יוכלו אלפי העובדים בארגונים אלה לפתוח בשביתה או בשיבושים. סכסוך העבודה בהנהלת בתי המשפט הוכרז בטענה שהעובדים סובלים מ"עומס עבודה בלתי רגיל".

עובדי בתי המשפט אומרים כי בשנה האחרונה נקלטו בבתי המשפט שופטים ורשמים חדשים, בלא שנוספו עובדי מינהלה. עילה אחרת לסכסוך היא היעדר הסכמה בין העובדים לבין הנהלת בתי המשפט בנוגע לדרישת העובדים לתוספת שכר.

במשרד הבטחון הוכרז סכסוך עבודה בעקבות החלטת ההנהלה להפריט כמה יחידות, כגון יחידת אחזקת מכשירי הקשר. העובדים גם מתנגדים לאיחוד בין מחלקות. במוסד לביטוח לאומי הוכרז סכסוך עבודה בטענה שההנהלה נקטה במהלכים שיביאו לעצירת קידום העובדים בדרגות.

סכסוך העבודה באגף המכס והמע"מ הוכרז הורכז בתגובה על כוונת ההנהלה להפעיל מערכת דיווח מקוון חדשה לחשבוניות מס פיקטיביות. לטענת ועד העובדים, "הכנסת המערכת החדשה תגדיל את עומס העבודה ואנו דורשים פיצוי על כך". סכסוכי עבודה הוכרזו גם בעיריית קריית שמונה, בשירותי הכבאות באילת ובמועצות המקומיות דיר אל אסד ומג'אר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully