וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוועלד! בישראל נשחטים יותר חזירים מפרות

רמי שני

24.2.2010 / 16:54

השירות הווטרינרי חושף כי בישראל נשחטים בכל שנה יותר חזירים מאשר ראשי בקר, זאת למרות החוק המגביל את השחיטה. לטענת השירות, הסיבה נעוצה בעלייה ממדינות חבר העמים

בישראל נשחטים מדי שנה יותר חזירים מראשי בקר. כך עולה מנתונים של השירות הווטרינרי במשרד החקלאות. לפי הנתונים שנאספו בשנים האחרונות, בכל שנה נשחטים בישראל כ-130 אלף ראשי בקר וצאן וזאת לעומת 180 אלף חזירים. מדובר בנתון מפתיע מפני שהחוק מגביל את השחיטה והייצור של בשר זה. בשירות הווטרינרי מסבירים כי שחיטת החזירים המוגברת נעשית על רקע התגברות העלייה ממדינות חבר העמים.

בשירות הווטרינרי מוסיפים כי הדבר אינו מצביע בהכרח על היקפי צריכת בשר החזיר לפי משקל וזאת בשל העובדה שפרה אחת מספקת כמות בשר המשתווה לכמות שמספקים לערך שלושה חזירים.

אצל המגדלים קיימת הפרדה ברורה בין העוסקים בגידול בקר לבין המתפרנסים מגידול חזירים. למרות הנתונים שנחשפו היום, מצביעים מגדלי החזירים על כך ששוק בשר החזיר לא גדל ואף נמצא בנסיגה מסוימת, עקב צמצום משמעותי של העלייה מהמדינות במזרח אירופה.

החוק האוסר גידול חזירים עבר בכנסת ב-1962. העובר עליו צפוי לשלם קנס של "עשרת אלפים לירות". בשל ההתחשבות בדתות בהן אין איסור על מאכל חזיר, החוק לא חל על שמונה יישובים ערביים בצפון המאכלסים נוצרים רבים.

בשנת 1985 נעשה ניסיון לעשות תיקון לחוק הקיים, כך שאיסור מכירת בשר החזיר יהיה מוחלט, אולם ניסיון זה לא צלח. למרות זאת, קיבלו הרשויות אפשרות לחוקק חוק עזר עירוני בו הם יכולים להגביל או לאסור מכירת בשר חזיר. עתירה שהוגשה בעניין לבג"ץ הביאה להשעיית חוקי העזר והרשויות שהחליטו כי בתחומם תוגבל מכירת החזירים נדרש לשקול מחדש את החלטותיהן בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully