וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ביתנו התנגדה וברית הזוגיות נדחתה

פנחס וולף

24.2.2010 / 14:04

הצעת חוק ברית הזוגיות של ח"כ שטרית נדחתה בכנסת. קדימה: "ישראל ביתנו בגדה בבוחריה". ישראל ביתנו: "ניסיון נוסף להפריע לסיום הליך החקיקה בנושא שאנו מקדמים"

מליאת הכנסת דחתה היום (רביעי) את הצעת חוק "ברית הזוגיות" של חברי הכנסת מאיר שטרית וזאב ביילסקי (קדימה). בין המתנגדים היו גם חברי הכנסת של "ישראל ביתנו" ו"העבודה". הצעת החוק קובעת שיוקם רשם נישואין במשרד המשפטים שירשום לנישואין את כל אלה שאינם יכולים להינשא כדין וינפיק אישור נישואין על פי חוק. הרשם ינהל את מרשם הנישואין, והוא גם מוסמך לבטל את הנישואין אם שני הצדדים יגיעו להסכמה על פירוקם.

לדברי שטרית, "המיוחד בהצעת החוק הוא הטיפול במקרה של גירושין שבדרך כלל זו הבעיה שנוצרת על פי דיני הלכה. הצעת החוק פותרת את הבעיה הזו ומאפשרת את פירוק הנישואין גם לפי כל דין הלכתי.

שטרית האשים במליאה את חברי סיעת ישראל ביתנו ב"מעילה באמונם של הבוחרים". לדבריו, "זו שערורייה ש–350 אלף אנשים חיים בישראל שאינם יכולים להתחתן על פי הדין הדתי ונאלצים לנסוע למדינות חוץ כדי להינשא. המצחיק הוא שאותם נישואין מוכרים בארץ לכל דבר. במצב הזה, לא הגיוני להמשיך לטרטר את הזוגות האלה ולתת להם פתח להינשא בארץ. החוק עונה על כל הבעיות ההלכתיות".

שטרית התייחס בדבריו גם להצעת חוק ממשלתית מצומצמת יותר שעברה לפני ארבעה חודשים בקריאה ראשונה. "אני מוכן להצטרף להצעת החוק של דוד רותם (יו"ר ועדת חוקה, מישראל ביתנו – פ"ו), אבל בהגינותו רותם פנה אלי וביקש לדחות את מועד ההצבעה כדי לראות מה ישראל ביתנו יכולה לעשות בעניין עד לאחר הפגרה. אבל יו"ר הקואליציה סירב באופן מוחלט". רותם עצמו, אגב, יצא מהמליאה בעת ההצבעה ולא הצביע.

"קדימה עוסקת רק ביחסי ציבור"

שר המשפטים יעקב נאמן השיב מטעם הממשלה ואמר כי מאז הקמת המדינה נישואין וגירושין נעשו על פי הדין האישי של בני העדות הדתיות. זהו חלק מהסטטוס-קוו שמטרתו להבטיח את אופייה היהודי של המדינה. נקבע כי מיד לאחר הקמת הממשלה תקודם הצעת חוק ממשלתית לפיה גבר ואישה שאינם מוכרים כיהודים יוכלו להיות מוכרים כבני זוג. בשל כך יש הצעת חוק ממשלתית שעברה בקריאה ראשונה ונמצאת בדיונים בוועדת חוקה. חקיקה בנושא זה תקודם באופן שקול ותוך הסכמה של כל הצדדים. שנית, נקבע כי יוקם צוות שייתן מענה לרעיון של הצעת החוק".

בתגובה להתנהלות הדברים בהצבעה על הצעת החוק, סיעות קדימה וישראל ביתנו התכתשו ביניהן מילולית. מקדימה נמסר לאחר ההצבעה כי, "שוב הוכח מה שווה מילה של ליברמן. ברית הזוגיות ש"ס-ביתנו הכשילה פעם נוספת את הבשורה לה ציפה ציבור רחב מקרב אזרחי המדינה. ישראל ביתנו קיפלה היום דגל נוסף מהדגלים אותם הניפה בבחירות. כדאי שאת סיסמת הנאמנות שדקלמו נבחריה לפני הבחירות יישמו קודם על עצמם בנאמנותם לבוחר. קדימה תמשיך להילחם על ברית הזוגיות".

בישראל ביתנו תקפו חזרה ואמר כי, "בניגוד לקדימה שעוסקת אך ורק ביחסי ציבור וכשהייתה מפלגת השלטון לא עשתה דבר וחצי דבר בכדי לקדם את חוק ברית הזוגיות אלא הפילה אותו, מפלגת 'ישראל ביתנו' עיגנה את חוק ברית הזוגיות בהסכם הקואליציוני בכדי לקדמו ולהביאו לידי מימוש במליאה".

"חשוב שהציבור בישראל יבין במה עוסקים חברי האופוזיציה בקדימה שכנראה מפוצלים בדעתם גם בנושא זה. אין בהצעתם ולא כלום למעט ניסיון סרק נוסף להפריע לסיום הליך החקיקה אותו מקדמת ישראל ביתנו, ואותו תיישם בדיוק כמו שהבטיחה לבוחר. להצעה הנוכחית, אותה מגישה קדימה, לא היה כל סיכוי להתקבל גם אם ישראל ביתנו הייתה מצביעה בעד, שכן שאר הסיעות התנגדו בהצבעה והיא לא עברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully