וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצעות מיניות של אנשי דת - הטרדה מינית"

פנחס וולף

24.2.2010 / 12:47

הכנסת אישרה בקריאה טרומית שתי הצעות חוק המרחיבות את ההגדרה ל"הטרדה מינית". אנשי דת ייחשבו כמטרידים אם יציעו הצעות מיניות, גם אם המוטרד לא הראה שאינו מעוניין בכך

על רקע פרשת הרב מוטי אלון, מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית שתי הצעות חוק המרחיבות את הנסיבות שמוגדרות כ"הטרדה מינית". על פי הצעות החוק של חברי הכנסת עתניאל שנלר (קדימה) וזבולון אורלב (הבית היהודי), הצעות או התייחסויות בעלות אופי מיני ממורה רוחני או דתי המופנות לאדם, כאשר הוא הגיע לקבל הדרכה רוחנית או במסגרת פעילות כזו, ייחשבו כהטרדה מינית, אף אם המוטרד לא הראה שהוא אינו מעוניין בכך.

בנוסף, הצעת החוק קובעת כי ההתיישנות בגין עבירה על הטרדה מינית תחול רק אחרי שבע שנים, במקום אחרי שלוש שנים הנהוגות כיום. הצעת החוק של אורלב מוסיפה גם חובה של מוסדות החינוך לנקוט באמצעים למניעת הטרדה מינית, ולטפל בכל מקרה של תלונה על הטרדה מינית.

למרות סמיכות אישור הצעת החוק לפרשת הרב אלון, שנלר הדגיש כי הוא ביקש לדחות את ההצבעה מהשבוע שעבר, כדי שתהליך החקיקה יהיה במנותק מהפרשה. גם הצעת החוק של אורלב ותיקה יותר מפרשת הרב אלון. לראשונה היא הוגשה על ידי ח"כ גילה פינקלשטיין בכנסת ה-16. אורלב הגיש אותה שוב בכנסת הקודמת, ולפני שלושה שבועות היא הובאה לאישור ועדת שרים לחקיקה.

שנלר אמר לאחר ההצבעה כי "תיקון החוק למניעת הטרדה מינית בא לתת מענה למקרים בהם אדם פנה לקבלת הדרכה רוחנית או דתית ונוצל מינית בשל יחסי: מרות, תלות והערצה. חברה הרואה כערך את חופש הביטוי והעיסוק לצד שאר זכויות הפרט חייבת להציב לעצמה סייגים וגדרות ע"מ לשמר את אותם ערכים".

ואילו אורלב אמר לוואלה! חדשות כי, "אני שמח שזכיתי היום לסתום את הפרצה שהיתה בחוק, שאפשרה לסמכויות דתיות ורוחניות להטריד מינית ולחמוק מהחוק. עם השלמת החוק כל סמכות רוחנית ודתית תהיה כמו כל בעלת מרות שחלים עליה חוקים מחמירים האמורים למנוע הטרדה מינית על אלה שנותנים בהם אמון וכפופים למרותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully