וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בסוריה: חרירי השווה את אסד לסדאם

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.2.2010 / 11:48

השוואה שערך ר"מ לבנון סעד חרירי בין חאפז אל אסד לסדאם חוסיין בראיון לעיתון איטלקי עוררה את זעמם של הסורים. "ההשוואה לסדאם חוסיין היא התנהגות לא מוסרית"

בסוריה זועמים על ראש ממשלת לבנון סעד חרירי משום שהשווה בין נשיא סוריה לשעבר חאפז אסד לבין נשיא עירק לשעבר סדאם חוסיין. גורמים בכירים בדמשק מסרו הבוקר (רביעי) לעיתון הסורי "אל-ווטן" שהראיון שהעניק חרירי לעיתון איטלקי הרגיז אותם מאד משום שאמר בו שסוריה "סירבה לכונן יחסים דיפלומטים עם לבנון – דבר שהיה דומה ליחסים בין עירק לכווית כאשר סדאם חוסיין סרב להכיר בכווית".

הגורמים הבכירים הבהירו כי ההיסטוריה מוכיחה כי הנשיא לשעבר חאפז אסד, אביו של הנשיא הנוכחי בשאר אסד, "הכיר בלבנון כבר בשנות השבעים". לדבריהם, "אף אחד בלבנון לא ביקש באופן רשמי או בלתי-רשמי לכונן יחסים דיפלומטים עם סוריה. הראשון שהציע לעשות זאת היה דווקא הנשיא בשאר אסד במהלך פגישה שקיים בשנת 2005 עם נשיא לבנון לשעבר אמיל לחוד, יו"ר הפרלמנט בלבנון נביה ברי וראש ממשלת לבנון לשעבר עומאר כראמי".

הגורמים הוסיפו בזעם כי "ההשוואה לסדאם חוסיין היא פגיעה גסה באמת ההיסטורית והתנהגות לא מוסרית. בעיקר לאחר המאמצים שהשקיע הנשיא בשאר אסד לחזק את יחסי הכבוד ההדדי עם לבנון ואת האינטרסים המשותפים של המדינות והעמים, בעת ביקורו האחרון של ראש ממשלת לבנון סעד חרירי בסוריה".

לפני כשנה וחצי סיכמו נשיא סוריה בשאר אסד ועמיתו הלבנוני מישל סלימאן על כינון יחסים דיפלומטים בין המדינות, לראשונה מאז שהוקמה לבנון. לפני כחודשיים קיים ראש ממשלת לבנון סעד חרירי ביקור היסטורי בדמשק והתקבל על ידי הנשיא אסד בכבוד מלכים. שני האישים סיכמו להדק את היחסים בין המדינות ולטפח קשרים אסטרטגים שיחזקו את שתי המדינות ויתבססו על האינטרסים של שתי המדינות ושני העמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully