וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפלגה הקומוניסטית נלחמת גם בשחיתות

טליה שחר

24.2.2010 / 11:19

האם המפלגה הקומוניסטית חוזרת לשורשים? במפלגה עדכנו את הקוד האתי בניסיון להילחם בשחיתות במדינה ואסרו הלוויות ראוותניות של חברי המפלגה ובזבוז כספי הציבור

המפלגה הקומוניסטית בסין פרסמה היום (רביעי) קוד אתי לחבריה במטרה להילחם בשחיתות הממשלתית במדינה, שעלולה לערער על שלטונה. הקוד החדש מורכב מ-52 נהלים האוסרים על חברי המפלגה לעשות עסקאות נדל"ן ספקולטיביות, עסקאות למטרת רווח, ולבזבז כסף בצורה ראוותנית. זהו העדכון הראשון לקוד מזה 13 שנים.

חברי המפלגה צריכים לעבוד קשה למען אזרחי סין ולהימנע מלקבל מזומן או הטבה כלכלית אחרת כמתנה, ומלהשתמש בהשפעתם לטובת המשפחה, חברים או מכרים, כך דיווח העיתון "צ'יינה דיילי". כמו כן, נאסר עליהם לקיים חתונות והלוויות ראוותניות או נסיעות בזבזניות לחו"ל, ומלהשתמש בכספי ציבור למטרות אישיות.

עוד נאסרה, בנייה ראוותנית של משרדי המפלגה ברחבי המדינה או שימוש במכוניות יקרות. במחוזות מסוימים, משרדי הממשלה והמפלגה דומים יותר למלונות בדרגה של חמישה כוכבים מאשר לבנייני משרדים. "הקוד הזה הוא משמעותי לשמירה על טוהר הממשל וקידום המלחמה בשחיתות ובניית ממשלה נקייה", כך מסרה הוועדה המרכזית של המפלגה הקומוניסטית. חבר שיפר את החוקים ייענש באופן חמור ועשוי לעמוד לדין פלילי.

רוב הבכירים במפלגה הקומוניסטית מקבלים שוחד, והשחיתות השלטונית בסין הפכה לאחד הנושאים המדאיגים ביותר בקרב הציבור הסיני. בדו"ח של המשרד למניעת שחיתות ומשרד הפיקוח בסין נכתב כי בין השנים 1978 ל-2003 כ-4,000 בכירים מושחתים ברחו מסין כשבאמתחתם 50 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully