וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: "המאבטח שירה בחברו אינו מסוכן"

קובי מנדל

24.2.2010 / 11:37

ביהמ"ש בחיפה הורה לשחרר למעצר בית את איליה ארמטייב, המאבטח שירה בחברו והרגו במהלך משחק "שליפות". "מדובר בטעות טרגית, ורמת המסוכנות שלו לציבור נמוכה"

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה הבוקר (רביעי) את בקשת הפרקליטות לעצור עד תום ההליכים את איליה ארמטייב בן 23 מקריית חיים, הנאשם בהריגת חברו החייל ויקטור שברדין במהלך משחק "שליפות" עם רובה ואקדח שערכו בביתו. השופט רון שפירא קבע כי רמת המסוכנות הנשקפת ממנו לציבור נמוכה, וכי מדובר בטעות טרגית. בית המשפט בחן את חלופת המעצר המוצעת של חבריו כמפקחים והכריע לשחררו למעצר בית מלא בפיקוח חבריו שהתייצבו היום לבית המשפט, ובהתאם לתנאים המגבילים שנקבעו בהחלטה.

ארמטייב, שעבד כשומר ובמסגרת תפקידו הורשה לשאת אקדח, פגש בתחילת חודש ינואר חברו החייל והשניים המשיכו לדירתו של הנאשם. בדרכם לדירה קנו השניים ושתו אלכוהול ולאחר שהגיעו לדירה התווכחו מי מביניהם שולף את נשקו מהר יותר. בהגיעם לדירה נעמדו השניים אחד מול השני כאשר המנוח מחזיק נשק ללא מחסנית ואילו הנאשם נושא אקדח אשר בדיעבד התברר שהיה טעון. לאחר ספירה שלפו הנאשם והמנוח את כלי הנשק, וירו אחד לעבר השני. כאמור, הרובה של המנוח לא היה טעון ואילו אקדחו של הנאשם היה טעון וכדור שנורה, פגע בחזהו של המנוח וגרם למותו. הנאשם הודה בכל המיוחס לו. מעבר לכך, מיד בסמוך למעשה התקשר למד"א ולמשטרה, הזעיק עזרה וסיפר כי ירה במנוח תוך כדי משחק בנשק ואף שחזר את המעשה.

השופט שפירא ציין כי אין למעשה מחלוקת בדבר קיומן של ראיות שיש בהן כדי לבסס סיכוי של ממש להוכחת עובדות כתב האישום. המחלוקת היחידה שתהיה, בבוא העת, הינה מחלוקת משפטית שעניינה בשאלה האם מדובר במקרה זה באירוע שיש להאשים בעניינו בעבירת הריגה, או שמדובר במקרה מצער של גרימת מוות ברשלנות. השופט הוסיף כי עקב גבוליותו של המקרה והיות הנאשם צעיר, ללא עבר פלילי, שעלה בגפו לארץ, התרשם בית המשפט כי הוא אינו מהווה סכנה לציבור. השופט דחה את עמדת שירות המבחן על פיה חבריו של ארמטייב אינם יכולים להיות המפקחים כי אינם מכירים אותו זמן רב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully