וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בלבנון: נעצר מרגל ישראלי נוסף

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.2.2010 / 10:25

העיתון הלבנוני "א-דיאר" דיווח כי כוחות הביטחון הלבנונים עצרו תושב מהכפר שוויפאת בחשד כי ריגל למען ישראל. לפי הדיווחים החשוד הודה במהלך חקירתו שגוייס על ידי המוסד

כוחות ביטחון הפנים בלבנון עצרו לפני מספר ימים חשוד נוסף בריגול למען ישראל. העיתון הלבנוני "א-דיאר" דיווח הבוקר (רביעי) כי החשוד, תושב הכפר שוויפאת, נעצר לאחר מעקב ארוך ורציני מצד כוחות הביטחון וכי הוא הודה בחקירתו שריגל למען המוסד הישראלי. עוד דווח כי חקירתו נמשכת וחוקריו מנסים להבין לאילו משימות ריגול הוא נשלח.

בית דין צבאי בלבנון הטיל לפני כשבוע גזר דין מוות על הקצין הלבנוני לשעבר, מחמוד קאסם ראפע, שהורשע בריגול לטובת ישראל ובמעורבות בחיסולם של שניים מבכירי הג'יהאד האיסלאמי בלבנון - מחמוד ונידאל מג'דוב. בנוסף גזר בית המשפט גזר דין מוות גם על נאשם נוסף, חוסיין סולימאן חטאב, בגין שיתוף פעולה עם ישראל.

ביום שישי דיווח עיתון כוויתי מפי מקור המוגדר 'מהימן כי בשנה האחרונה, מאז שנחשפו רשתות הריגול הרבות בלבנון שפעלו למען ישראל, מנסה המוסד לגייס רשתות ריגול חדשות אך ללא הצלחה. לדברי המקור, "למרות הדיבורים בתקופה האחרונה על הצלחות למוסד, הרי שבלבנון המוסד מתחיל מאפס בכל מה שנוגע לגיוס משתפי פעולה. לבנון הפכה למדינה שקשה לגוף מודיעיני לפעול בתוכה".

המקור הוסיף כי המטוסים ללא טייס שנהגו לחוג מעל שמי לבנון לא טסים יותר למטרות ריגול, משום שאין משתפי פעולה בשטח לבנון שמסייעים להם, מכוונים אותם ונמצאים עמם בקשר. "המרגלים נחשפו באמצעות האזנה לטלפונים ניידים של חברי רשתות הריגול. בדיוק כשהם קיבלו שיחות, חגו בשמיים מטוסים ללא טייס, דבר שסייע במעצרם", ציין המקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully