וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המו"מ עם הפלסטינים יחודש בתוך שבועיים

ניר יהב, כתבנו לעניניי ערבים

24.2.2010 / 8:29

מקורות פלסטינים מדווחים כי אבו מאזן הסכים עקרונית לנהל משא ומתן עקיף עם ישראל וכעת הוא ממתין להחלטה ערבית בנושא זה שתתקבל בישיבת ועדת המעקב הערבית. המשא ומתן אמור להימשך שלושה חודשים בלבד

המשא ומתן העקיף בין ישראל לפלסטינים יחל בעוד כשבועיים - כך דיווחו הבוקר (רביעי) מקורות פלסטינים המוגדרים 'מהימנים' לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון. על פי המקורות, המשא ומתן בין הצדדים ייפתח לאחר הישיבה הבאה של ועדת המעקב הערבית בקהיר ביום שלישי הבא. המקורות מסרו עוד כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הסכים עקרונית לנהל משא ומתן עקיף עם ישראל וכעת הוא ממתין להחלטה ערבית בנושא זה שתתקבל בישיבת ועדת המעקב הערבית.

על פי המקורות, המשא ומתן העקיף בין ישראל לפלסטינים אמור להימשך מקסימום שלושה חודשים, על פי ההצעה האמריקאית. בנוסף צפוי מתווך אמריקאי "לדלג" בין שני הצדדים כשהוא נושא רעיונות והצעות בנוגע לסוגיות הסדר הקבע, ובעיקר בכל הנוגע לגבולות. "בשלב ראשון יימנעו האמריקאים מלהתערב ויסתפקו רק בהעברת הרעיונות מצד לצד", הוסיפו המקורות.

על פי הדיווח, אבו מאזן היה נתון ללחצים בינלאומיים כבדים מאד לחדש את המשא ומתן עם ישראל ולפיכך הוא החליט לנהל משא ומתן עקיף לתקופה מוגבלת. עוד דווח, כי אבו מאזן הציע לאמריקאים את הרעיון לנהל משא ומתן עקיף לאחר שהממשל האמריקאי כשל בניסיונותיו לשכנע את ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות.

"אבו מאזן ביקש לתחום את המשא ומתן בזמן וביקש מהאמריקאים להתערב בו ישירות, דהיינו לקבל החלטות ולשרטט את הגבול בין ישראל לפלסטינים", הוסיפו המקורות. "האמריקאים סירבו לכך והבהירו לאבו מאזן שבשלב ראשון הם יסתפקו בהעברת ההצעות מצד לצד", מסרו. לטענת המקורות, אחת ההצעות הייתה לנהל את המגעים העקיפים בירדן על מנת להשקיט את חששותיה מההצעות של גורמי ימין בישראל להפוך אותה למולדת חלופית לפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully