וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימו של בכיר רומני נעצרה כשוהה לא חוקית

איילה חננאל

24.2.2010 / 0:29

יחידת "עוז" לכדה אישה מרומניה ששהתה באופן בלתי חוקי מאז שנת 2007 בישראל. היא סיפרה בחקירתה שבנה מכהן כקצין בכיר במחלקת ההגירה בארצה

פקחי יחידת "עוז" לכדו אמש (שלישי) מהגרת מרומניה ששהתה בארץ באופן לא חוקי משנת 2007. בחקירתה סיפרה האישה כי היא אימו של קצין בכיר במשטרת ההגירה של רומניה.

האישה, בת 54, הגיעה לארץ לראשונה בשנת 1995 כמטפלת סיעודית. בשנת 2007 נפטרה הקשישה בה טיפלה ובזמן שחלף פג תוקף אשרת השהייה שלה בארץ. צביקה שבירו, ראש צוות עוז צפון סיפר כי בעקבות מידע מודיעיני הגיעו הפקחים לשכונת הדר בחיפה ותפסו את האישה, "אשר מאז שפגה אשרת השהייה שלה עסקה בעבודות ניקיון מזדמנות". היא הובאה לשימוע, שם סיפרה כי לאחר מות בעלה, החליטה להישאר בישראל כי "טוב לה פה".

פרט נוסף שסיפרה בחקירתה הוא כי היא אימו של הוא קצין בכיר במשטרת ההגירה ברומניה. "היא אמרה שהיא מתביישת מאחר ובנה, שלטענתה משרת כקצין בכיר במשטרת ההגירה של רומניה, התקשר אליה לפני מספר חודשים וביקש ממנה לחוזר לארצה", מספר שבירו, "הוא אמר לי - אל תעשי בושות בישראל", סיפרה האישה והוסיפה כי, "ידעתי שאתפס אז הכנתי בצד כסף לכרטיס טיסה בחזרה".

שבירו מוסיף כי "כששאלנו את האישה עד כמה בכירה דרגתו של בנה היא השיבה שהוא הקצין הבכיר ביותר במשטרת ההגירה של רומניה". בנוסף, מספר שבירו כי "האישה אמרה שמזל שהיא נתפסה בישראל, כי בכל מדינה אחרת היו שולחים אותה לכלא עם פושעים ורק בישראל יש בית מעצר שמיועד רק לעובדים זרים".

הייחוס המשפחתי של האישה והאירוניה הרבה שבלכידתה נוכח תפקידו של בנה, לא יסייעו לה והיא תורחק בחזרה לרומניה.

  • עוד באותו נושא:
  • יחידת עוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully