וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדים במשרד החוץ: העובדים פתחו בעיצומים

פנחס וולף

23.2.2010 / 20:04

עובדי משרד החוץ פתחו בעיצומים בדרישה להשוות את תנאיהם לעובדי קהילת הביטחון, ויפסיקו לשרת את משרדי רה"מ והביטחון. הוועד: "ביקור ברק בארה"ב לא יטופל כמו שאנו יודעים"

עובדי משרד החוץ פתחו היום (שלישי) בעיצומים במסגרתם יקפידו על נתק מאנשי משרד הביטחון ומשרד ראש הממשלה. העיצומים כוללים את כל שירות החוץ על כל אגפי משרד החוץ, גם במטה בישראל וגם ב-100 הנציגויות של משרד החוץ בחו"ל, והם יכללו גם את השגרירים.

ההחלטה התקבלה בשל רצון העובדים להשוות את תנאי העסקתם לאלה של עובדי קהילת הביטחון. בסך הכל יושפעו מההחלטה כ-800 עובדים, כשמחציתם נמצאים בחו"ל והיתר בישראל.

היום יצא שר הביטחון אהוד ברק לביקור מדיני בוושינגטון ולהערכת יו"ר ועד העובדים במשרד החוץ יעקב ליבנה, הוא צפוי להרגיש את העיצומים על בשרו. "אני לא יכול להבטיח שהביקור יטופל כפי שמשרד החוץ יודע לטפל בביקורים מהסוג הזה. אותו הדבר נכון גם לגבי ביקורים מדיניים שיהיו לראש הממשלה".

ליבנה העריך כי בימים הקרובים העיצומים יתרחבו. "הכרזנו על העיצומים כי נמאס לנו להיות עובדים סוג ג'. לא יכול להיות שאנחנו עושים את אותה עבודה כמו קהילת הביטחון ומקבלים מחצית השכר ומחצית של התנאים. בפעם האחרונה שבדקתי, גדר ההפרדה לא עוברת בין ת"א לירושלים ולא ייתכן שתהיה מדינת ת"א שבה עובדים יקבלו תנאים מסוימים והעובדים בירושלים יקבלו תנאים פחותים", סיכם.

העיצומים החלו שעה ששר החוץ ליברמן נמצא בחו"ל, אך לדברי ליבנה הצעדים לא מכוונים נגדו. "אנחנו פועלים נגד המערכת שמשלימה עם המצב כפי שהוא. אנחנו בקשר עם שר החוץ כל הזמן. אני רוצה לקוות שהוא מבין את העניין. ואני רוצה להאמין שהוא תומך באמירה שעובדי המשרד צריכים להיות במקום אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully