וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משליך המטען בקהיר: "רציתי לנקום בישראל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.2.2010 / 18:02

כוחות הביטחון המצרים עצרו חשוד בניסיון הפיגוע שאירע שלשום בבית הכנסת "שערי שמים" בקהיר. החשוד, בן 49, טען בפני חוקריו כי החליט לבצע את המעשה במחאה על פעולות ישראל בעזה

כוחות הביטחון המצרים עצרו היום (שלישי) אדם בן 49 בחשד שניסה לבצע פיגוע בבית הכנסת בקהיר ביום ראשון האחרון, כך מסר שר הפנים המצרי. המשטרה הודיעה כי גמאל חוסיין אחמד הודה כי השליך מטען מאולתר ומזוודה מלאה במיכלי דלק לעבר בית הכנסת "שערי שמים" וציין כי עשה זאת במחאה על פעולותיה של ישראל בעזה ובגדה המערבית. המטען כאמור התפוצץ, אך לא היו נפגעים.

בהודעת משרד הפנים נמסר עוד, כי החשוד נעצר בעבר בחשד למעורבות בתקיפת מועדונים בקהיר במסגרת פעילות של ארגון איסלמי קיצוני. יחד עם זאת, הוא לא הועמד לדין בפרשה זו ולא הורשע. לטענת משרד הפנים, החשוד היה מעורב בעבר בסחר בסמים והוא אף ריצה שלוש שנות מאסר בלוב בגין עבירות הונאה. בסופו של דבר גורש חזרה למצרים.

שלשום נכנס החשוד למלון פנורמה בעיר וביקש לשכור חדר. בעת ששהה בלובי הוא פנה לעבר הכניסה, השליך את מזוודת הנפץ שהחזיק לעבר בית הכנסת הנמצא ברחוב עדלי בעיר ואז נמלט דרך סמטה צדדית. משרד הפנים מסר כי מבדיקת הזירה עולה כי המזוודה הכילה ארבעה בקבוקי בנזין, חומרים דליקים וקופסת גפרורים. על פי הדיווחים, בבית הכנסת לא שהה באותה שעה אף אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully