וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן פתחה במלחמה רשמית נגד "המפרץ הערבי"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.2.2010 / 14:26

אירן מאיימת לא לתת לחברות תעופה להיכנס לשטחה האווירי אם ישתמשו במושג "המפרץ הערבי" במקום "המפרץ הפרסי". כשמשעל טעה, הוא עורר את זעמו של הפרלמנט באירן

שר התחבורה האירני חאמד בהבאני אמר היום (שלישי) לעיתון מקומי כי אירן הזהירה את חברות התעופה שטסות מעל שטחה האווירי של אירן שלא לעשות שימוש במונח "המפרץ הערבי", ולהקפיד להשתמש במונח "המפרץ הפרסי". "אם הן לא ישתמשו במונח המפרץ הפרסי, נמנע מהן להיכנס לשטח האווירי לתקופה של חודש", איים. "הטיסות יקורקעו, ונבטל את אישורי הטיסה שלהן מעל אירן".

המפרץ הפרסי הוא לשון של מפרץ עומאן, המשתרעת בין חצי האי ערב ואירן. רבים מכנים אותו "המפרץ הערבי", אולם השם הנפוץ ביותר שלו ועליו גם מתעקשת אירן הוא "המפרץ הפרסי". המפרץ משתרע על שטח של כ-233 אלף קמ"ר, אורכו הוא 990 ק"מ ורוחבו בנקודה הצרה ביותר הוא 56 ק"מ. המדינות השוכנות לחוף המפרץ הן איחוד האמירויות, ערב הסעודית, קטאר, בחריין, כווית, עירק ואירן.

שמו של המפרץ הפרסי נחשב לסלע מחלוקת בין אירן לבין מדינות ערב והוא גרם לא פעם למשברים ביניהן. בנאום שנשא ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, לפני שנה בדמשק הוא עשה שימוש במושג "המפרץ הערבי". לאחר מכן דנה ועדת הביטחון הלאומי בפרלמנט האירני במקרה וקבעה כי טעותו של משעל "בלתי נסלחת".

הוראת משרד התחבורה האירני באה על רקע התקרית שאירעה במהלך טיסה של חברת תעופה אירנית, במהלכה אמר דייל ממוצא יווני "המפרץ הערבי" במקום "המפרץ הפרסי" ועורר סערה בטיסה. בסופו של דבר הוחלט לפטר את הדייל לאלתר מתפקידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully