וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצי מטפס עליי

ריבי מאיר וריני חביב-עמירן

24.2.2010 / 10:26

אם החתולים מטפסים עליך ללא הרף, אפשר להרגע, כי יש פתרון. ריבי מאיר וריני חביב-עמירן, המומחיות שלנו, עונות לכם

החתולה שלי כבר מבוגרת, היא אצלי כבר 11 שנים ותמיד היא הייתה מאוד מחונכת, אבל בשנה האחרונה היא התחילה לעשות שתן בבית ולהקיא. היא מקיאה לפחות פעם בחודש. רציתי לשמוע את חוות דעתכן

תודות על שאלתך, היא אכן חשובה ומהותית. החתולה שלך לא ממש מבוגרת. בגיל "אנושי" היא בסביבות 45-50. יחד עם זאת, היא בגיל שמתחיל להיות מתקדם, וההמלצה היא לעבור בדיקה אצל ווטרינר אשר מתמחה בטיפול בחתולים, מומלץ – בכל שישה חודשים.

עשיית שתן בבית מחוץ לארגז החול ובנוסף לכך הקאות (גם אם מדובר בפעם בחודש) – מחייבים בדיקה ווטרינרית יסודית בהקדם האפשרי. אנא אל תחכי ופני לווטרינר/ית מומלץ/ת.

בדיקה מקיפה תבהיר את מצבה הפיזיולוגי של החתולה, ולאחר מכן אם התופעה של עשיית שתן מחוץ לארגז החול ממשיכה – אנא חיזרי אלינו לצורך האפשרות לבצע אצלך ייעוץ בנושאי התנהגות באופן מקצועי. בהצלחה והרבה בריאות!

שלום, מה אני צריכה לעשות בכדי להרחיק חתולים ממני? יש לי שבעה חתולים בחצר הבית ובכל פעם שהם נכנסים לתוך הבית הם באים ישר אלי ויושבים איפה שאני מתיישבת. השותפה שלי מאוד אוהבת חתולים והיא זו שמפנקת אותם. מה עושים במצב שכזה?

שלום לך ותודות על פנייתך. ראשית, אל תכעסי, אבל הצעתי היא פשוט לנסות להנות מחברתם של החתולים אשר מעוניינים לשבת עליך. תתפלאי, אבל חתולים מגיעים לאנשים, אשר זקוקים לרגיעה ולעזרה. עובדה מוכחת מדעית היא שחתולים מסייעים פיזית להורדת לחץ דם למשל.
אז אם תוכלי להיפתח אליהם – מבוטחת לך הנאה מרובה.
הם לא רוצים ממך דבר חזרה, רק מקום נעים לשבת עליו ויחד להירגע וליהנות. שנית, אם את לא רוצה בחברתם ממש עליך, אז פשוט ארגני להם מקומות ישיבה נעימים כמו כריות, שמיכות וכדומה, על כסאות, הספה וכורסאות, ואפילו קופסאות קרטון פתוחות עם מגבת קטנה בתוכן במקומות שונים בבית. מקומות גבוהים בעדיפות – והם יעדיפו מקומות אלו.

הם מחפשים מקום נעים, שקט ובטוח לקצת מנוחה. שימי על ברכייך משהו שאיננו נעים, כמו נייר אלומיניום למשל, או משהו מרשרש אחר, וגם ריח של תפוז וקינמון והם יירתעו מכך. דאגי לעשות זאת במשך מספר ימים. מקומות חילופיים נעימים יחד עם ריחות "לא נעימים" עבורם עליך וההרגל לבקש לשבת עליך ייפסק.

בנוסף בקשי משותפתך לדאוג שכל החתולים יהיו מעוקרים או מסורסים (כבר בגיל 5-6 חודשים ניתן לעשות זאת וזו חובה למעשה) וגם כמובן לארגן להם את מקומות הישיבה הנעימים שציינתי בתוך הבית וגם מחוצה לו. תודות על הסובלנות והשאלה, ובהצלחה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully