וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הכנסת: "דו"ח גולדסטון מקיז את דמנו"

פנחס וולף

23.2.2010 / 10:14

ח"כ ריבלין אמר בכנס בהשתתפות נציגי מדינות זרות כי הטרור מסכן את קיומה של הדמוקרטיה בישראל ובעולם. "גולדסטון היה מוצא גם את וינסטון צ'רצ'יל אשם בפשעי מלחמה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר)

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין אמר היום (שלישי) בכנס שגרירים ונציגי מדינות זרות כי "אנו על סף עידן חדש בציוויליזציה המערבית, כזה שיאפשר לדיקטטורה להקיז את דמו של העולם החופשי ולהביא לחיסולו".

"ביכולותו של הטרור העולמי לשתק גם את הסולידריות שבין הדמוקרטיות עצמן. מדובר באיום מסוכן ביותר. כל המדינות הדמוקרטיות הן בסופו של דבר חיילים במאבק שמתחיל לקבל מימדים של מלחמת עולם שלישית", אמר ריבלין לנציגים. "אם תשבו בחיבוק ידיים מול איום הטרור – תישמט הקרקע מתחת לרגליכם ולמאבקכם", הוסיף.

"מגמתי ומסולף"

ריבלין התייחס גם לדו"ח גולדסטון ואמר: "על פי אמות המידה של גולדסטון, גם צ'רצ'יל היה מושם על ספסל הנאשמים כפושע מלחמה, וכמותו גם מפקדי צבאות ארה"ב ובריטניה שהרגו אלפים בעירק. בינתיים ישראל משלמת לבדה את מחיר המוסר הכפול שאינו מבחין בין קורבן לתוקפן, בין טרור להגנה עצמית".

לדבריו, מעבר לכך שדו"ח גולדסטון לוקה במגמתיות ובסילוף, הוא גורם לישראל להיראות כגוף לא דמוקרטי. "משמעות הדו"ח היא, שישראל כביכול כשלה במבחן הדמוקרטיה, בשעה שהיא קמה להגן על חיי אזרחיה, שהרי אם תנהג על פי אמות המידה המעוותות והצדקניות עליהן מושתת הדו"ח, היא תעמיד את אזרחיה ואת עצם קיומה בסכנת מוות ממשית".

בכנס שיזם ריבלין, משתתפים כ- 70 שגרירים ונציגי מדינות זרות. ריבלין הביע תקווה שהכנס יהפוך בכנסת לבמה מרכזית להחלפת דעות בנושאים שעל סדר היום. במהלך היום, גם נשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט בדימוס אהרון ברק צפוי לשאת דברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully