וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רן ארז יכהן פעם נוספת כיו"ר ארגון המורים

עומר רבין

23.2.2010 / 10:09

רן ארז, יו"ר ארגון המורים ב-13 השנים האחרונות, יכהן בקדנציה נוספת לאחר שמועמד האופוזיציה, נכשל במחוז הבית שלו בשרון: "השיטה בעייתית והשימוש בה מושחת"

דבקות כזו בכסא מרשימה אפילו במקומותינו: יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים, רן ארז, ימשיך בתפקידו ל-3 שנים נוספות ובכך ישלים לא פחות מ-16 שנים בראש הארגון המייצג את מורי חטיבות הביניים והתיכונים בישראל. בחודשים האחרונים יצאו רבים בארגון כנגד "משטרו" של ארז, המוביל את הארגון תקופה כה ארוכה, וטענו כי השיטה בה מנוהל הארגון מסוכנת וריכוזית מדי – אליהם הצטרפו גם מספר אנשי ציבור ובהם העיתונאים יאיר לפיד ואורלי וילנאי-פדרבוש שחברו לתנועת האופוזיציה "רוח חדשה".

עם זאת, למרות הציפייה בקרב רבים בארגון למהפך, רשם המועמד דודי פרידמן, מורה לפיזיקה ומתמטיקה בתיכון החקלאי בפרדס חנה ובתיכון נוסף בכ"ס, הפסד ביתי במחוזו בשרון ובכך נחסמה דרכו להיכנס למועצת הארגון ולהתמודד בה על תפקיד יושב הראש. "אנחנו ממשיכים להיות מורים וחברי ארגון ונמשיך לנסות ולהתמודד גם בבחירות הבאות", אמר פרידמן בראיון לוואלה! חדשות. "את הכוח והניסיון שצברנו נממש בפעם הבאה".

לדבריו של פרידמן, בבחירות נרשמה שורה ארוכה של אי סדרים חמורים: "הייתה פסילה סיטונאית של מועמדים שתמכו בנו על ידי מנגנון פנימי של הארגון שנטל על עצמו את עצם ההחלטה מי מועמד לפסילה ומי לא. בנוסף, נשלחו מיילים אנונימיים שלוש פעמים ביום להרבה מאוד חברי ארגון תוך שימוש, לכאורה, במאגר המידע של הארגון". בכוונת חברי התנועה לפנות למבקר המדינה ולדרוש את התערבותו בבדיקת הטענות. בנוסף, בכוונתם לפנות לכנסת בבקשה לקבוע חוקים ותקנות שיעגנו התנהלות תקינה בארגון.

למרות הצעדים הרבים המתוכננים, פרידמן אינו אופטימי לגבי האפשרות לשנות את תוצאות הבחירות: "נמשיך לעשות ככל הניתן על מנת להעלות את המודעות בעיקר בקרב ציבור המורים ולפעול בנושא - אבל אנחנו לא מאמינים שנצליח להביא לשינוי התוצאות במערכת הזו. שיטת הבחירות עצמה מאוד בעייתית והשימוש בה מושחת".

פרידמן הוסיף ואמר כי תחושתו האישית הבוקר היא תחושה קשה מאוד: "בעיקר עצוב לי לראות את רן ארז ממשיך להוביל את ארגון המורים אחרי שכבר כל כך הרבה דברים נאמרו עליו – הוא עושה נזק אדיר בזה שהוא נשאר שם. אני עדיין מקווה שלמרות הכל מתוך המועצה הקיימת מישהו ירים איזשהו נס של מרד וינסה להתמודד על התפקיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully