וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם דמשק תארח את פסגת הטרור בסוף השבוע?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.2.2010 / 9:39

חאלד משעל, חסן נסראללה ואחמדינג'ד ייפגשו בסוף השבוע בדמשק, כך מסרו מקורות לבנונים. "זהו מסר ברור שאירן תמשיך לעמוד לצד חיזבאללה וחמאס אם יותקפו על ידי ישראל"

חברי ציר הרשע במזרח התיכון נפגשים? מקורות לבנונים המוגדרים "מהימנים" מסרו היום (שלישי) לעיתון הסעודי "עוכאז" כי בסוף השבוע צפויה להתקיים בסוריה פגישה בין ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה ונשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד שיבקר בדמשק באותו סוף שבוע. במהלך ביקורו של אחמדינג'ד בדמשק, הוא צפוי גם להיפגש עם נשיא סוריה, בשאר אסד, ולדון עמו בהידוק היחסים בין שתי המדינות.

המקורות מסרו עוד כי מנהיגים לבנונים מקואליציית השמינייה במרץ (קואליציה פוליטית בהנהגת חיזבאללה, הנהנית מתמיכת סוריה ואירן – נ.י) צפויים אף הם להיפגש עם אחמדינג'ד במהלך ביקורו בדמשק בסוף השבוע. "פגישותיו הצפויות של אחמדינג'ד עם מנהיגים לבנונים ופלסטינים הן מסר ברור לפיו אירן תמשיך לעמוד לצד אותם מנהיגים וארגונים במקרה שיותקפו על ידי ישראל", הוסיפו.

אתמול מסרו מקורות דיפלומטים לעיתון הסורי "אל-ווטן" כי ביקורו של אחמדינג'ד בסוריה נועד לחזק את התיאום ואת שיתוף הפעולה בין ההנהגה הסורית לאירנית. "אחמדינג'ד בא גם כדי להביע הזדהות עם כוחות ה'התנגדות' בסוריה, לבנון וביתר האזורים נגד ישראל", הוסיפו. ביקורו צפוי להימשך יום אחד.

לפני כשבוע וחצי שוחח נשיא אירן בטלפון עם עמיתו הסורי בשאר אסד ואמר לו כי יש להתנגד לישראל ולחסלה במידה שתפתח בעימות צבאי באזור. "יש ברשותנו מידע אמין, לפיו המשטר הציוני מחפש אחר דרך לפצות על תבוסותיו המשפילות שנחל מול תושבי עזה וחיזבאללה", אמר אחמדינג'ד. "אם המשטר הציוני יחזור על טעויותיו ויפתח בעימות צבאי, יש להתנגד לו בכל הכוח ולשים לו קץ אחת ולתמיד", אמר אחמדינג'ד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully