וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 שנות מאסר למפעיל "סופרמרקט של סמים"

קובי מנדל

22.2.2010 / 17:13

תושב טייבה בן 35 הורשע בשישה אישומים של סחר בסמים ובנשק. השופט לא קיבל את טענת הנאשם כי עסק בחסר כי חשש לחייו וציין: הוא ניהל עסק סיטונאי

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (שני) שבע שנות מאסר בפועל ו-18 חודשי מאסר על תנאי על עאמר עבדל קאדר, בן 35 מטייבה, נשוי ואב לילדה, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בשלוש עבירות של סחר בסמים מסוכנים. עבירות של החזקת נשק, ונסיון לסחר בנשק.

סוכן משטרתי סמוי תיאם עם הנאשם עסקות סחר בסמים מסוג קנביס, אקסטזי, קוקאין- קריסטל, וכן עסקות בנשק שכללו רימוני רסס והלם. כמו כן, ניסה הנאשם לסחור עמו ברובה M-16, לא צלח, וקיבל תמורת העסקאות הללו סכומי כסף.

השופט משה גלעד ציין בגזר הדין, כי "מעובדות כתב האישום בהן הודה הנאשם, עולה תמונה מדאיגה לפיה הנאשם ניהל עסק סיטונאי, מעין "סופרמרקט" של מסחר בסמים ובנשק. כמעט כל סוג וכל כמות יכל הנאשם להשיג מן הסמים ומן הנשק המשחית וכאשר לא יכל 'לספק את הסחורה' החזיר, כמו 'סוחר הגון' את הכסף. חמורה במיוחד היתה יכולתו של הנאשם לספק באופן מיידי ולפי דרישה רימוני רסס צה"ליים שעל פגיעתם הרבה, גם בחפים מפשע, אין להכביר מילים".

השופט לא קיבל את טענת הנאשם כי סחר בסמים ונשק בשל חשש לחייו ולחיי בני משפחתו. הוא הבהיר כי דווקא ממי שחש "על בשרו" איומים וירי על ביתו, כטענתו, יש לצפות כי לא יסחר בסמים ובנשק שעלולים לפגוע באופן חמור באחרים. עם זאת, אמר השופט כי יכול היה להבין את חששו של הנאשם לגורל משפחתו בנסיבות תיק זה.

השופט הבהיר כי כהמלצת שרות המבחן ראוי להשית על הנאשם עונש מוחשי וקונקרטי אשר יבהיר לו, ולעבריינים בכוח, כי פשעים כאלה לא משתלמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully