וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מנסה להחיות את הרפורמה בביטוח הבריאות:

סוכנויות הידיעות

22.2.2010 / 20:49

הנשיא מעוניין להגביל את יכולתן של החברות להעלות את פרמיות הביטוח. ההצעה החדשה של אובמה, מגיעה ימים ספורים לפני פסגה מתוכננת בנושא הרפורמה במערכת הבריאות

בניסיון לחלץ את הרפורמה התקועה שלו בביטוח הבריאות בארה"ב, צפוי נשיא ארצות הברית ברק אובמה להציע צעד שיאפשר לממשלה לחסום העלאות מוגזמות של פרמיות ביטוח על ידי החברות, כאלה שיעלו בגדר פגיעה בצרכנים.

ההצעה החדשה של אובמה, מגיעה ימים ספורים לפני פסגה מתוכננת בנושא הרפורמה במערכת הבריאות בין נציגי הממשל לבין מנהיגי הרפובליקנים והדמוקרטים בקונגרס. ההצעה תעניק למשרד הבריאות האמריקאי את הסמכות, בתיאום עם הרשויות במדינות השונות של ארה"ב, לשלול העלאות מוגזמות של תעריפי ביטוח, להגביל אותם או לדרוש כי החברות יעניקו החזר לצרכנים.

הרפורמה המקיפה של ממשל אובמה במערכת ביטוח הבריאות בארה"ב נתקעה בחודש האחרון בסנאט, לאחר שהמפלגה הדמוקרטית איבדה את הרוב המוחץ ממנו נהנתה עד כה. הקונגרס והסנאט אמנם העבירו את הצעת חוק הבריאות, רפורמת הבריאות של אובמה, אך כעת שני המוסדות צריכים להגיע לנוסח שיהיה מקובל על שניהם - והדמוקרטים חוששים שאבדן הרוב המוחץ יחבל בתוכנית.

העלאות הפרמיה שביצעו לאחרונה חברות ביטוח בריאות, בהן אנת'ם בלו קרוס בקליפורניה שהעלתה את פרמיית הביטוח ב-39%, סיפקו לממשל אובמה הזדמנות להחיות את הרפורמה במערכת הבריאות ולזכות מחדש בתמיכת הציבור.

במסגרת הצעתו של הממשל, יוקם פאנל של מומחים שיבחנו את שוק ביטוח הבריאות בכל מדינה מדי שנה, ויחליטו על טווח מקובל של העלאת פרמיות. הפאנל יכלול צרכנים, רופאים, כלכלנים ונציגים של חברות הביטוח. במסגרת התוכנית, העלאות פרמיה שיהיו מעבר לטווח המקובל על ידי הוועדה ייפסלו על ידי שר הבריאות, שיוכל גם לאלץ את החברות לבטל העלאות קיימות או להעניק החזר לצרכנים ששילמו יותר מדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully