וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

23.2.2010 / 9:47

הכלב לא רוצה לאכול? הופיעה בעיית פרעושים? ד"ר איל נחמיאס, ווטרינר הבית של פורינה, ישמח לענות לשאלות שלכם

שלום, שמעתי שחומץ תפוחים מונע מכלבים פרעושים וקרציות לתקופה מסוימת. האם זה נכון? האם יש תרופות סבתא ביתיות לבעיה?

חומץ הוא לא בהכרח תרופת פלא נגד קרציות ופרעושים,למעשה חומציות העור של כלב אינה חומצית אלא ב-pH של 7 בערך. יש תרופות סבתא אחרות כמו שמן רוזמרין מהול במים, טבליות שמרי בירה דרך הפה. למעשה תזונה איכותית ופעילות גופנית יגרמו לכלב לפתח מערכת חיסונית חזקה במיוחד, שתדחה את הפרעושים והקרציות.

אני כווטרינר נוכח לא פעם כי כלבים חלשים מאד עם מערכת חיסונית פגועה, כמו למשל כאלה הניזונים ממזון גרוע או כלבים שלא יוצאים מהחצר, או כלבים עם גידול סרטני, קל להם יותר לפתח נגיעות בפרעושים ו/או קרציות. נגד קרציות בנגיעות קשה אפשר לתת דרך הפה תמיסת איבר מקטין, אותה ניתן להשיג אצל ווטרינרים פעם בשבוע או שבועיים, תלוי בנגיעות.

מצב נפשי של כלב משפיע מאד על מערכת החיסון שלו. לדוגמא, כלב הזוכה לטיולים ומשחקים רבים או כלב שיש לו בן זוג ללהקה, כלומר כלב אחר שהוא מעריץ ומשחק איתו, יש לו מערכת חיסון חזקה מאד.

לפני מספר ימים קניתי גור יורקשייר טרייר בן 4 חודשים, מחוסן. אבל הגור מסרב לאכול. כמו כן הגור מאבד סוכרים, ומצאתי אותו על סף קומה. הוא מסרב לאכול הכל, מה עליי לעשות?

תופעה של היפוגליקמיה וסירוב מזון מוכרת וידועה בגזע הזה. לעיתים אין מנוס ממציאת מזון איכותי שטעים לכלב, אפשר לנסות סוגים שונים של מזון יבש עם חתיכות עוף, או אפילו שימורים של חתולים איכותיים.

אפשר ורצוי לשלול בעיות הורמונאליות, כמו למשל מחלת אדיסון בכלבים, תת פעילות בלוטת התריס. במקרים קשים טיפול בסטרואידים במינון נמוך מאד יגרום לכלב להעלות את רמת הסוכר בדם ואת התיאבון.

יש לי שני כלבי פקינז. את הכלבה לא מזמן זיווגתי. רציתי לשאול איך אוכל לדעת שהיא בהיריון?

לעיתים זכר שחי בבית עם נקבה לא יעלה עליה, במיוחד אם הכלבה היא דומיננטית והוא חושש לבצע אקט התנהגותי שמבטא שליטה כמו למשל תנועות ההזדווגות. על מנת לבדוק הריון, אפשר לערוך בדיקת אולטרא סאונד בשלב של 4 שבועות מהזיווג האחרון.

יש לי לברדור בן 14 חודשים. יש לו נשירת שיער חמורה. נתנו לו אומגה 3, קנינו מברשת מיוחדת שמוציאה את כל השערות המתות, אבל כלום לא עוזר. האם יש לך עצות לעצור את התופעה הזאת?

נשירת שיער עלולה להיגרם מסטרס או בעיות עור שונות. לפעמים מזון מאיכות לא מספקת או רגישות למרכיבי מזון יגרמו לנשירה זו. אפשר לשקול מתן מזון בעל ערך חלבון גבוה במיוחד כמו למשל המזון לכלבי עבודה. רמת חלבון גבוהה נחוצה לחיזוק ובנית זקיקי השיער ומניעת הנשירה החזקה.
פרעושים כמובן יגרמו לרגישות ונשירת שיער חזקה ואיתם גם גורמי אלרגיה אחרים כמו דשא, פריחת עצים מסוימים, אבק הבית, קרדיות אבק החיות בשטיחים ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully