וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ברשות: בכירים מכרו אדמות לישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.2.2010 / 14:14

הממונה לשעבר על המלחמה בשחיתות במודיעין הפלסטיני ממשיך לספק כותרות. כעת טוען פהמי שבאנה כי בידיו מסמכים המוכיחים כי בכירי הרשות מכרו נדל"ן בעיר העתיקה למתנחלים

הממונה לשעבר על המלחמה בשחיתות במודיעין הפלסטיני, פהמי שבאנה, כינס היום (שני) מסיבת עיתונאים, בה טען כי אישים בכירים ברשות הפלסטינית עומדים מאחורי מכירת נדל"ן בעיר העתיקה בירושלים לידי ישראל.

לפני כשבועיים חשף שבאנה מסמכים וצילומים שמהם עולה כי בכירים ברשות שלשלו לכיסם מיליוני דולרים מכספים שנתרמו לרשות ממדינות אירופה. בנוסף הוצגה קלטת וידאו שבה נראה ראש לשכתו של אבו מאזן כשהוא מקיים "ראיון עבודה" בחדר המיטות עם מזכירה מיועדת.

שבאנה אמר היום כי בידיו נמצאים מסמכים רבים המוכיחים כי בכירי הרשות היו מעורבים בשחיתות רבה הנוגעת לנדל"ן בירושלים. בין השאר האשים את חיכמת זיד, יועצו של יו"ר הרשות אבו מאזן, כמי שאפשר את מכירת בניין בסמוך למסגד אל-אקצא לקבוצת מתנחלים, וכן קצין פלסטיני שעמד מאחורי מכירת בית של משפחה ערבית בעיר העתיקה לקבוצת מתנחלים.

במסיבת העיתונאים שנערכה בביתו איים שבאנה לחשוף פרשות שחיתות נוספות שיכללו הקלטות וצילומים "של כל מי שמנסה להשתיק אותי". הוא הבהיר כי אין במסיבת העיתונאים כדי לפגוע באבו מאזן "אלא להפך – עליו לקבל החלטות ולהילחם במושחתים".

לפני כשבוע הורה אבו מאזן על הקמת ועדת חקירה שתבדוק את פרשת השחיתות והמין שנחשפה, בה מעורב ראש לשכתו, רפיק אל-חוסייני. הוועדה צפויה להגיש את המלצותיה בתוך כשבועיים, עד אז יושעה אל-חוסייני מעבודתו. לפני שבוע האשים שבאנה גם את בכיר פתח עזאם אל-אחמד, בגניבת 2.7 מיליון דולר מקופת הרשות. הוא טען כי אל-אחמד ואחיו, עלאם אל-אחמד, גנבו את הכסף בטענה כוזבת לפיה קנו בכסף זה חלקת אדמה בשם "חברת הקרקעות הקדושות". הוא הוסיף ואמר כי מאוחר יותר התברר כי בעל החלקה מת מזמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully