וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: 27 אזרחים נהרגו מאש נאט"ו

טליה שחר

22.2.2010 / 14:44

יום לאחר שנשיא אפגניסטן ביקש מנאט"ו להימנע מפגיעה באזרחים חפים מפשע, נהרגו לפחות 27 בני אדם מפגיעת טיל של כוחות נאט"ו

עוד מקרה של מוות בשוגג של אזרחים בידי נאט"ו באפגניסטן.לדברי ממשלת אפגניסטן, 27 אזרחים נהרגו אתמול (ראשון) במתקפה אווירית של כוחות נאט"ו. המקרה אירע בדרום המדינה כשמטוס של בעלות הברית ירה לעבר האזרחים שנחשדו בטעות כמורדים. הממשלה האפגנית פרסמה היום הודעת גינוי לירי.

לפי נאט"ו, כוחותיו פגעו במטרה שנחשדה ככוחות מורדים, אך הכוחות על הקרקע גילו אחר כך "מספר בני אדם הרוגים ופצועים", כולל נשים וילדים.

זוהי הפעם השלישית בשבוע האחרון שכוחות נאט"ו פוגעים באזרחים בשל טעות בזיהוי, ובעקבות כך גוברת באפגניסטן הביקורת נגד כוחות בעלות הברית, המנהלים מבצע נגד מעוזי הטליבן במחוז הלמנד. למרות שהמקרה האחרון לא היה במסגרת
מבצע מושתראק, הוא עדיין פוגע בביטחון העם האפגני במבצעים הצבאיים של כוחות זרים במדינה. מומחים טוענים שמקרים כאלה הם מסוג הדברים שדוחפים את אנשים לזרועות הטליבן.

מפקד כוחות נאט"ו במדינה, הגנרל סטנלי מק'קריסטל, פרסם הודעה בה הוא מביע צער על הרג האזרחים: "אנו מאוד עצובים מהאובדן הטרגי של חיים חפים מפשע. הבהרתי לכוחות שאנו כאן כדי להגן על העם האפגני, והרג או פציעה של אזרחים שלא במתכוון פוגעים באמון ובביטחון שלהם במשימה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully