וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק הביציות אושר ע"י השרים - עובר לכנסת

פנחס וולף

22.2.2010 / 13:00

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את החלת דין הרציפות להצעת חוק הביציות. ההצעה קובעת כי כל אישה בגילאי 21-35 תוכל לתרום ביציות. ח"כ אדטו: "בשורה לזוגות שנאלצו לצאת לחו"ל לשם כך"

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (שני) החלת דין רציפות להצעת חוק הביציות. הצעת החוק מרחיבה את מעגל תורמות הביציות הפוטנציאליות וקובעת כי כל אישה בגילאי 21-35 תוכל לתרום ביציות.

החוק החדש ישנה את המצב הקיים בו רק נשים שעברו הפריה חוץ גופית יכולות לתרום, דבר המצריך רבות מהן למצוא מזור לבעייתן בחו"ל. הצעת החוק מגדירה כללים שימנעו בעיות הלכתיות עתידיות של נישואי אח ואחות.

לדברי ח"כ רחל אדטו (קדימה), שליוותה את הצעת החוק מתחילת התהליך, "לאחר עשר שנים יצאה היום בשורה לכל אותם זוגות שנאלצו למצוא מענה בארצות מכר לטיפול בבעיית הפוריות. כמי שהיתה שותפה לחוק זה מראשית חקיקתו לפני עשור אני שמחה שהיום ניתן אור ירוק על ידי הממשלה להביא את חוק הביציות לידי סיום".

גם ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) בירך על ההחלטה ואמר "כמי שעסק בחוק הממשלתי הזה למעלה משנתיים כיו"ר ועדת משנה, ברורה לי חשיבות החוק ודחיפותו למאות רבות של נשים הממתינות להשתלת ביציות. כשראיתי שהממשלה מתמהמהת כבר כשנה מלהחיל דין רציפות הגשתי (ביחד עם ח"כ אדטו) הצעת חוק פרטית הזהה בניסוחה להצעת החוק הממשלתית. אין לי ספק כי הממשלה קיבלה החלטה זו גם הודות לצעדי החקיקה הפרטית שהובלנו. עתה, משקיבלה הממשלה להחיל דין רציפות על החוק שלה - אני משוכנע כי ניתן יהיה להשלים החקיקה בהליך קצר".

כעת, החלת דין הרציפות תגיע לאישור מליאת הכנסת ולאחר מכן, ועדת העבודה , הרווחה והבריאות תדון בהצעה בהכנה לקריאה שנייה ושלישית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully