וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: שני מתקני גרעין יוקמו כבר השנה

פנחס וולף וטליה שחר

22.2.2010 / 11:50

ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית בטהרן מסר כי ארצו תשתמש בצנטריפוגות חדשות בשני מתקני ההעשרה החדשים שייבנו השנה. ראש הממשלה נתניהו: "סנקציות על אירן - גם לא דרך האו"ם"

גדעון צנטנר

(צילום:גדעון צנטנר, עריכה:גדי וינסטוק)

ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית באירן אמר היום (שני) כי ארגונו איתר אתרים פוטנציאליים למתקנים להעשרת אורניום, ובנייה של שניים מהם עשויה להתחיל עוד השנה. הודעה על כוונתה של אירן לבנות 10 מתקני העשרה חדשים פורסמה כבר לפני כשבועיים וכעת מסר עלי אכבר סלאחי לסוכנות הידיעות האירנית ISNA, כי בכוונת אירן להשתמש בצנטריפוגות חדשות במתקנים החדשים שיוקמו. לדברי סלאחי, נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד יודיע בתשעה באפריל על סוג הצנטריפוגות שיהיו בשימוש במתקנים.

"הקצנו קרוב ל-20 אתרים והעברנו דו"ח עליהם לנשיא, אולם האתרים הללו הם פוטנציאלים בלבד", אמר סלאחי. "אנו אמורים להתחיל בבנייה של מתקני העשרה בשנה הבאה. בשני האתרים החדשים, אנו מתכוונים להשתמש בצנטריפוגות חדשות". השנה האירנית החדשה מתחילה ב-21 במרץ.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר כי הסנקציות שיוטלו על אירן "יכולות להיקבע על ידי מועצת הביטחון, והן יכולות להתבצע גם מחוץ למועצת הביטחון". הוא קרא לקהילה הבינלאומית "לנקוט עכשיו בצעדים אפקטיביים לעצירת מרוץ החימוש של אירן בנשק גרעיני על ידי מניעת ייצוא הנפט מהרפובליקה האיסלמית".

בנאום בפני חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית אמר נתניהו כי "כלכלת אירן מבוססת לחלוטין על אנרגיה. לכן, קודם כל צריך למנוע ייצוא נפט מאירן ולמנוע ייבוא תזקיקי נפט לאירן. בלי שני הצעדים הללו, שום סנקציות אחרות לא יהיו אפקטיביות. לא בטוח שצעדים אלה יעשו את העבודה, אבל לפחות יש להם סיכוי, לפחות נדע שניסינו.

לפני כעשרה ימים איים דובר הפרלמנט האירני עלי לריג'אני שארצו תגביר את קצב העשרת האורניום אם ממשל אובמה ימשיך לאיים עליה בהטלת סנקציות חדשות. "אפילו אם נשיא ארה"ב ברק אובמה יעז לחזור על איומי הקשחת הסנקציות עשר פעמים, עדיין נהייה נחושים להמשיך בתכנית ההעשרה שלנו, אבל בקצב מוגבר", אמר לריג'אני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully