וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערת המכפלה בפנים - הפלסטינים מתפרעים

יהושע בריינר וניר יהב

22.2.2010 / 8:54

ההחלטה של רה"מ נתניהו להכליל את מערת המכפלה בתוכנית שיקום אתרי המורשת, עוררה זעם בקרב הפלסטינים. משעות הבוקר מתעמתים עשרות עם כוחות הביטחון ביישוב היהודי בחברון

החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו מאתמול להכליל את מערת המכפלה בחברון לרשימת אתרי המורשת הלאומיים, מסעירה את עיר האבות. עשרות פלסטינים החלו הבוקר (שני) להתעמת עם כוחות צה"ל המוצבים במקום. הם מיידים אבנים ומשליכים צמיגים בוערים לעבר כוחות צה"ל ביישוב היהודי בחברון. חייל צה"ל נפצע באורח קל מיידוי האבנים והכוחות משיבים באמצעים לפיזור הפגנות.

ועד מתיישבי יהודה מסר בעקבות העימותים כי, "איננו מתפלאים על כך שלא מוצא חן בעיניי הערבים ההכרזה על מערת המכפלה כאתר מורשת לאומית", נמסר מהוועד, "מבחינתם אנו לא רצויים גם בתל אביב. אנו מברכים את הממשלה על החלטתה וקוראים לה לא להיכנע לטרור ולאלימות הערבית".

בישיבת הממשלה השבועית שנערכה אתמול בתל חי, אמר נתניהו כי הוא "מקווה לכלול גם את מערת המכפלה" ברשימת אתרי המורשת, והוסיף כי "אנו חייבים להנחיל את זה לילדנו". בנוסף למערת המכפלה בחברון, החליט נתניהו להכליל גם את קבר רחל בשוכן בבית לחם במסגרת התכנית.

במסגרת התוכנית יוקצו משאבים לתשתיות מורשת לאומית. כ-100 אתרים כבר נבחרו להיכלל בתכנית. "האתרים נבחרו לא בשל חשיבותם, אלא בעיקר בשל צרכים דחופים לשיקום והצלה, נמסר מלשכת ראש הממשלה. נתניהו עצמו אמר כי "אנחנו מחליטים על התכנית המקיפה והגדולה אי פעם להעצמת תשתיות המורשת. נשקם אתרים ארכיאולוגים, מוזיאונים ועוד. ניצור שני שבילים, אחד היסטורי והשני סביב החוויה הישראלית שיחברו את האתרים".

  • עוד באותו נושא:
  • חברון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully