וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: חיילי זגורי הציתו, איימו וסחטו

גלעד גרוסמן

21.2.2010 / 18:30

השבעה נאשמים במעורבות בשורה של ניסיונות רצח, איומים והלבנת מיליוני שקלים. אחד הנאשמים ניסה להרוג אדם ש"התעסק" עם חברתו, וירה לעברו שבעה כדורים

כתב אישום חמור הוגש היום (ראשון) נגד שבעה גברים בבית המשפט המחוזי בפתח תקוה בפרשת "חוט השני", שבה נעצרו לפני כחודש כ-30 בני אדם, בחשד למעורבות בשורה של מקרי רצח, ניסיונות לרצח, איומים והלבנת מיליוני שקלים. בין החשודים נמצא ראש ארגון הפשיעה חגי זגורי, וחברים נוספים בארגונו ובארגון הפשיעה של ריקו שירזי.

כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכי הדין רחל אבישר-אבלס ואביב שרון מפרקליטות מחוז מרכז, מייחס לחשודים מספר עבירות. הנאשמים ויקטור עטייה, אלעד בן חיים, אהרון דוידוב, עמוס מיימון, איציק בן שבת, און עטייה ונער בן 19 שהיה קטין בעת ביצוע המעשים, חשודים בעבירות של קשר לבצע רצח, שני ניסיונות רצח, נשיאת נשק, סחיטה והצתה.

על פי כתב האישום, בין עטיה, שלו עבר פלילי בעבירות אלימות וסמים, לבין אדם בשם לילי דבש התגלע סכסוך. בנובמבר 2008 תכנן עטיה, בשיתוף עם אלעד בן חיים, עמוס מיימון, הקטין בן ה-19, ומעורב נוסף בפרשה -מ', להרוג את לילי.

לטענת הפרקליטות, עטיה ובן חיים הראו למ', תמונה של לילי על מנת שיזהה אותו ויבצע ירי לעברו. כמו כן, סוכם כי בן חיים יספק לאדם נוסף ולקטין אופנוע ואקדח. הקטין ומ' הסכימו לרצוח את דבש תמורת 50,000 שקל שעטיה התחייב לשלם לכל אחד מהם. לצורך ביצוע הרצח, נשכרה עבורם דירה בנתניה על מנת שיעקבו מקרוב אחר תנועותיו של דבש, המתגורר בנתניה.

ניסיון רצח והצתה

בדצמבר 2008 יצאו השניים כשהם רכובים על אופנוע גנוב וחמושים באקדחים במטרה למצוא את דבש. אולם, במהלך הנסיעה הם הבחינו בניידת משטרה והחליטו להימלט מפניה לעבר ביתו של אחיו של בן חיים.

כשלושה שבועות לאחר מכן הודיע מיימון למ' ולאהרון דוידוב, שהוכנס בסוד העניינים, כי דבש נמצא בפיצוציית "מצחיק" בנתניה. הם נסעו לפיצוצייה, אולם לפני שביצעו את הירי התקשר אליהם מיימון והודיע שמדובר בטעות בזיהוי. השניים התכוונו לפגוע בדבש פעם נוספת, ואף הצטיידו לשם כך בכובעי גרב, קסדות ופאה בלונדינית, והגיעו למועדון שבו חשבו שהוא נמצא, אולם לאחר שנודע להם כי הוא איננו במקום, הם החביאו את האקדח מאחורי פח, בקרבת מקום.

בן חיים, דוידוב ובן שבת נאשמים גם בניסיון רצח נוסף. על פי כתב האישום, בן חיים חשד באדם בשם שי עמרם שהוא "התרועע עם חברתו", ולכן החליט לרצוח אותו. הוא נסע יחד עם אדם נוסף לביתו של עמרם, והמתין לבואו. כאשר עמרם הגיע לבית ירה בן חיים שבעה כדורים לעברו. למשמע הירי נמלט עמרם מהמקום מבלי שנפצע.

כתב האישום מייחס לנאשמים גם הצתה של מסעדה בשם "שווארמת הפעמונים" בנתניה על רקע יריבות עסקית. לטענת הפרקליטות, עטיה שלח את מ' ואדם נוסף לאיים על בעל המסעדה שהוא חייב לו כסף, וכי יש לו שבעה ימים לשלם ואם לא ישרפו לו את המסעדה. לאחר מכן נסעו הנאשמים למסעדה, שפכו לתוכה חומר דליק והציתו את המקום.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. בבקשת המעצר נכתב, כי בידי הפרקליטות הודעותיהם המפורטות של שני עדי מדינה שמפלילות את הנאשמים, וחומר רב נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully