וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים: "נמשיך להיכנס לערים הפלסטיניות"

יהושע בריינר ופנחס וולף

22.2.2010 / 5:29

המתנחלים שנכנסו ליריחו ללא אישורי צה"ל הכריזו כי ימשיכו ליזום כניסות דומות. "עברנו למגרש בו הכללים של מערכת הביטחון והאכיפה אינם ברורים - שם כבר צריך להתעסק עם הפלסטינים והכוחות שלהם"

"נמשיך להיכנס אל תוך הערים הפלסטיניות", כך אמרו הבוקר (שני) פעילי ימין, ממארגני הכניסה אמש ליריחו. הכניסה ליריחו אולי הסתיימה בהוצאתם ללא פגע של 35 ישראלים, אולם המתנחלים הצהירו כי בכוונתם להמשיך וליזום כניסות ללא אישורים של צה"ל לערים פלסטיניות, במטרה לשבש את תוכניות הפעולה של צה"ל ובכך לשבש גם את הפעילות כנגד הקפאת הבנייה.

לכניסה אמש קדמו מספר ניסיונות של קבוצות גדולות להיכנס לעיר שכם, שם תכננו הפעילים להתיישב בקבר יוסף. "קו הפעולה הוא שבמקום שהכדור יהיה במגרש שבו הכללים ידועים, כמו עוד הפגנה בחברון או סגירת מרפסת נוספת בקריית ארבע, המשחק עובר למגרש שבו הכללים של מערכת הביטחון והאכיפה אינם ברורים. כלומר, לערים הפלסטיניות, שם הצבא והמנהל האזרחי כבר צריכים להתעסק עם הפלסטינים והכוחות שלהם", אומרים גורמים בימין. "נמשיך להיאבק על מנת ליישב את כל ארץ ישראל, החל מהמאחזים ועד לערים בכל יהודה ושומרון", הוסיפו הגורמים.

כוחות הביטחון פינו אמש 35 פעילי ימין מארגון גרעין יריחו שפרצו מחסומים של צה"ל ונכנסו ליריחו. הפעילים הועברו לתחנת המשטרה במעלה אדומים בעקבות הפרת צו אלוף. בין העצורים היו גם שתי נשים ומספר קטינים אולם במשטרה לא יכלו לומר כמה מהם קטינים משום שהם סירבו להזדהות.

חלק מהפעילים ביריחו התפנו מרצון, אך חלקם סרבו לעזוב ואמרו כי "יריחו זו ארץ ישראל, תפנו את הערבים, לא אותנו". הפעילים טוענים כי כוחות מג"ב פועלים באלימות רבה כלפיהם ואף טוענים שיש שלושה פצועים. לדברי גורמים בצה"ל הפינוי נערך ללא התנגדות משמעותית. בצה"ל אומרים כי הם מנסים לרכז את כל הפעילים למקום מסודר, משם יועלו לאוטובוס ויועברו לטיפול המשטרה.

"האירועים - פרובוקציה לשמה"

פעילי הימין הגיעו בצעדה לתוך העיר יריחו, כשבראשותם עומד חבר הכנסת מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) ונכנסו לבית הכנסת "נערן" בעיר. הפעילים פרצו מחסומים צבאיים שניסו למנוע מהם להיכנס לתחומי העיר. לדברי הפעילים יש להם זכות להיכנס לכל יישוב בארץ ישראל ובתוכו גם לבית הכנסת שבעיר יריחו.

בצה"ל אומרים כי הם רואים בחומרה רבה את הכניסה ליריחו. קצין בכיר אמר כי "כל האירוע היום הוא פרובוקציה לשמה, הרי ידוע שאנחנו מארגנים אחת לתקופה כניסות ליריחו בצורה מאורגנת ומאובטחת, אז למה לשבור את החלון ולהיכנס דרכו". הקצין אמר כי "הכניסה היום ליריחו נעשתה תוך סיכון חיי אדם ובאופן חסר אחריות. אירוע שיכול היה להיגמר בצורה קשה מאוד כלפי הנכנסים ליריחו וכלפי הכוחות באזור. הפעילים היו יכולים להביא להתדרדרות משמעותית במצב הנוכחי בשטח". במערכת הביטחון הגדירו את בן ארי כפרובוקטור שמנהיג את הציבור שלו בחוסר אחריות.

ח"כ בן ארי אמר לאחר הפינוי כי "מי שמתנהג בצורה חסרת אחריות הוא מי שהכניס את המתיישבים מאחורי גדרות, מי שהפך את יריחו לעיר מקלט לפושעים ומחבלים ומי שיזם את הסכמי אוסלו שהביאו עלינו טרור ואסון. זכותינו לחזור לנחלת אבותינו. גם לפי הסכמי אוסלו הארורים מותר לנו להיכנס לבית הכנסת ביריחו. לצערי אני ראיתי בעיניים אלימות של שוטרי מג"ב כלפי מתיישבים. יש לנו שלושה פצועים. יש להצטער שברק מוביל אותם לסיטואציה הזאת". גורמים בצבא אמרו כי "העיסוק המיותר במרדף של כוחות הביטחון אחר פורעי החוק פוגע במערכת הביטחונית ומיותר. בצה"ל מצרים על ההתנהגות המבישה של אותם אנשים".

לדברי הפעילים הם נכנסו ליריחו דווקא אמשמשום שאז צוין יום פטירת משה רבנו שציווה על הכניסה לארץ. עוד לפני שהפעילים פרצו את הגדרות התקיימו עימותים ביניהם לבין כוחות הביטחון.

(עדכון ראשון: 22:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully