וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המל"ט המתקדם בעולם התגייס לשירות בצה"ל

21.2.2010 / 15:48

חיל האוויר השיק היום בבסיס חיל האוויר בתל נוף את המטוס ללא טייס "איתן" המוגדר כמטוס המתקדם בעולם מסוגו. המטוס מסוגל להגיע עד לאירן ולשהות באוויר במשך יממה

המל"ט החדש מבית היוצר של צה"ל והתעשייה האווירית הושק היום (ראשון) בטקס קליטתו בבסיס תל נוף. בנאום שנשא לרגל המאורע אמר מפקד חיל האוויר עידו נחושתן כי "נתוניו של האיתן מתאימים לצרכי חיל האוויר, הן בכשירותו למשימות לטווחים רחוקים ועד לטווחים קרובים. לאיתן תרומה פוטנציאלית חשובה וחיונית לשיפור גמישותו של החיל במימדי הזמן, המרחק, המקום והיכולות".

עוד נשא דברים בטקס ראש מנהלת פיתוח אמצעי לחימה ותשתיות במערכת הביטחון, שמואל קרן. "זהו רגע היסטורי עבור מערכת הביטחון. האיתן הוא תמרור לפריצת דרך בבניית הכוח של צה"ל", אמר קרן. נוסף אליו, נכחו בטקס בין היתר גם הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ ומנכ"ל אל-על ומפקד חיל האוויר לשעבר אליעזר שקדי.

בצה"ל מגדירים את האיתן כמל"ט הטוב בעולם. הוא מסוגל להגיע לטווח טיסה של מאות קילומטרים, שיאפשר לצה"ל להשתמש בו בפעילויות מבצעיות גם באזורים מרוחקים, כדוגמת אירן. הוא מסוגל להרקיע ל-40 אלף רגל והוא בעל יכולת שהייה של כ-24 שעות רצופות באוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully