וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל עקרה ב-2009 מאות פלסטינים מבתיהם"

יהושע בריינר

21.2.2010 / 17:15

דו"ח של האו"ם קובע כי במהלך השנה החולפת הרסה ישראל קרוב ל-200 מבנים פלסטיניים בגדה ובעקבות כך נגרמה "עקירה כפויה" של 319 פלסטינים. במערכת הביטחון טוענים כי מדובר בנתונים שגויים

דו"ח של המשרד לתיאום עניינים הומניטריים של האו"ם (OCHA) מגלה כי המנהל האזרחי הרס במהלך השנה האחרונה 191 מבנים פלסטינים בגדה המערבית. לפי הדו"ח, במהלך ינואר האחרון הרסה מערכת הביטחון עוד 37 מבנים פלסטינים ביהודה ושומרון.

מנתוני הדו"ח עולה עוד כי עיקר ההריסות בוצעו ביריחו, חברון ושכם, וכתוצאה מההריסות נעקרו בכפייה, כהגדרת האו"ם, 319 פלסטינים, ביניהם 167 ילדים. כל ההריסות נעשו בשטחי C, כשחלק גדול מהמבנים נהרסו בשל העובדה שהיו ממוקמים בשטחים שהוגדרו על ידי צה"ל כ-"שטחי אש".

האו"ם ביקר את מדיניות הפינוי וההריסה שטחי האש צה"ל ביהודה ושומרון. "רבות מהמשפחות המתגוררות ב"שטחי האש" נמנות עם החלשות והפגיעות ביותר בגדה המערבית. בנוסף הן מתמודדות מדי יום עם גישה מוגבלת לאדמות מרעה, מחסור במים, אלימות מתנחלים והצקות של חיילים ישראלים".

הדו"ח המדובר הופץ בחודש האחרון והוא חלק ממספר דוח"ות שגרתיים שמעביר הארגון לידי גורמים בינלאומיים באו"ם. ראשי הארגון בגדה המערבית מנהלים קשר רציף עם אנשי הרשות הפלסטינים, ומגישים סיוע הומניטרי לאוכלוסיה הפלסטינית ביהודה ושומרון.

בישראל מגיבים: הנתונים שגויים

במערכת הביטחון טוענים מנגד כי המספרים של ארגון האו"ם שגויים. על פי נתוני יחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים, במהלך 2009 בוצעו רק 76 הריסות במגזר הפלסטיני, מתוכן רק 30 מבנים שנהרסו על ידי ישראל. כמו כן, נעשו רק כ-20 פעילויות של פינוי פלישות משטחי אש, "זאת לאור העובדה שהדבר מהווה סיכון ביטחוני לנכנסים והפרת צו סגירה צבאי".

"צר לנו על כך שהארגון בחר לפרסם דו"ח חד צדדי ומסולף מבלי לבקש את התייחסותם של הגורמים הרלוונטיים", אומרים ביחידה. "מתאם פעולות הממשלה בשטחים והמנהל האזרחי ימשיכו לפעול לשמירת החוק ביהודה ושומרון ולבצע צעדי אכיפה כנגד הבנייה הבלתי חוקית. זאת מכורח חובתו ותפקידו של המנהל האזרחי".

תנועת "רגבים" לשמירת אדמות הלאום, אשר עוקבת אחרי נושא הבנייה הבלתי חוקית בקרב פלסטינים מסרה לוואלה! חדשות בתגובה לדו"ח האו"ם כי "הנתונים רחוקים מן האמת". בתנועה הוסיפו כי "בשנת 2009 המנהל האזרחי פרץ מספר מועט של מבנים פלסטיניים לא חוקיים, וזאת אף על פי שיש כמות גדולה של בנייה פלסטינית בלתי חוקית מסיבית ביהודה ושומרון".

בתנועה טוענים כי בידיהם נתונים לפיהם ישנם כ-30,000 מבנים בלתי חוקיים של פלסטינים ביהודה ושומרון שמתוכם רק ל-8,000 נפתחו תיקים במנהל האזרחי.

(עדכון ראשון: 14:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully