וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש העליון הרשיע את הנאשמים בפרשת דסק"ש

גלעד גרוסמן

21.2.2010 / 10:31

בית המשפט העליון קיבל את ערעור הפרקליטות והרשיע את דב תדמור בפרשת דסק"ש. כתב אישום שהוגש לפני כעשור קבע כי דיסקונט השקעות הסתירה מהציבור דו"חות כספיים של חברות הקשורות אליה

בית משפט העליון הרשיע היום (ראשון) את דב תדמור, שלמה כהן ויוסף בוק, שהואשמו לפני כעשור בעבירות על חוק ניירות ערך בפרשת דסק"ש. העליון הפך את החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, שזיכה את השלושה מהסתרת דו"חות כספיים של חברות הקשורות לדיסקונט השקעות מהציבור.

ב-99' הוגש נגד השלושה כתב אישום לבית משפט השלום בתל אביב, בו הואשמו כי הפרו את החובה המוטלת על החברה, שניירות הערך שלה נסחרים בבורסה, לדווח לרשות ניירות ערך ולבורסה לניירות ערך על החברות הקשורות. כמו כן, בדו"חות תקופתיים ודו"חות ביניים שהגישה החברה נכללו פרטים מטעים.

בית משפט השלום גזר על דסק"ש קנס בגובה 800,000 שקל, תדמור נידון לשישה חודשי מאסר ותשלום קנס בגובה 700,00 שקלים. כהן ובוק נידונו ל-12 חודשי מאסר על תנאי, ותשלום קנס בגובה 450,000 שקלים.

הם ערערו לבית המשפט המחוזי, שזיכה אותה מחמת התיישנות חלק מהעבירות ומחמת הספק בעבירות האחרות. המדינה ערערה על ההחלטה, ושופטי העליון קיבלו את הערעור, והשיבו על כנה את הרשעת בית משפט השלום. " בעבירות מסוג זה, לא פעם דק הגבול בין פעולה עסקית לגיטימית ובין מעשה פלילי. עם זאת, בענייננו, התנהגותם של המשיבים עצמם מצביעה על כך שאף הם ראו בשעת המעשה את הפסול שבדרך התנהלותם, ועל כן פעלו לשם הסתרתה. דק ככל שיהיה הגבול האמור, הרי שהמשיבים חצוהו בעיניים פקוחות" נכתב בפסק הדין.

העונשים של השלושה ייקבעו בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully