וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דרכוני החוליה בדובאי זויפו בישראל"

תום גולדהנד וניר יהב

20.2.2010 / 2:16

ה"טלגרף" דיווח כי דרכוניהם של חברי חוליית החיסול הבריטים נלקחו מהם לזמן קצר בעת שעוכבו בשדה התעופה בישראל, אז ככל הנראה זויפו. עוד דווח כי דרכונו של האזרח הגרמני הוצא כחוק

רויטרס

(צילום: רויטרס)

דרכוניהם של ששת האזרחים הבריטים שזהותם נגנבה בידי אנשי החולייה האחראית לחיסולו של בכיר חמאס מחמוד אל מבחוח בדובאי, נלקחו מהם בעת ששהו בישראל, כך חשף הלילה (ראשון) העיתון ה"דיילי טלגרף". ככל הנראה, האזרחים עוכבו בשדה תעופה בישראל ודרכוניהם נלקחו מהם לזמן קצר בידי אנשי רשות ההגירה הישראלית. הדרכונים שנלקחו כחלק מבדיקה ביטחונית שגרתית, צולמו לצורך הנפקת הדרכונים המזויפים ששימשו את חברי חוליית החיסול, כך מסרו לעיתון מקורות דיפלומטיים.

על פי הדיווח, הדרכונים לא היו בעלי אמצעי זיהוי ביומטרי ולא היו עליהם שבבים אלקטרונים. לדברי מומחים, עובדה זו הפכה את זיוף הדרכונים לפשוט באופן יחסי, כך שיצריך אך ורק את צילום הדרכון והעתקת המספר הסידורי שלו. חשיפה זו היא הפעם הראשונה בה דיפלומטים בריטים מזכירים את ישראל כמעורבת ישירה בחיסול בדובאי.

בתוך כך, דיווח היום העיתון הגרמני "דר שפיגל" כי אחד הדרכונים ששימשו את המחסלים בדובאי הוא דרכון גרמני מקורי ואינו זיוף. על פי ההערכות, יחידת כידון של המוסד עומדת מאחורי החיסול. לפי הדיווח, סוכנות הביון הישראלית השיגה דרכון גרמני מקורי שהוצא בשנת 2009 בקלן ולא זיוף.

"זה לא הדרכון שלי"

אדם, שככל הנראה התחזה למיכאל בודנהיימר, ששמו נקשר בפרשת החיסול, ביקש להוציא מסמכים גרמניים לפני כשנה וחצי וטען כי יש למשפחתו שורשים גרמניים ושהם נרדפו על ידי הנאצים. בודנהיימר המתחזה קיבל דרכון גרמני על סמך העובדה שסבו היה גרמני. העיתון דיווח כי בכתובת שנתן בקלן לא נמצא אדם העונה לשם בודנהיימר.

בודנהיימר האמיתי, שמתגורר בבני ברק, אמר הערב לוואלה! חדשות כי הוא אינו יודע כיצד השתרבב שמו לפרשת החיסול בדובאי ואין לו דרכון גרמני. "אין לי מושג איך זה קרה, זה לא הדרכון שלי, הדרכון שלי הוא אמריקאי. ההורים שלי אמנם נולדו בפרנקפורט אבל אני נולדתי בארצות הברית. אין לי מושג מה קרה כאן, השם שלי השתרבב לפרשה הזו".

בתוך כך שב והאשים היום ארגון חמאס את המוסד כמי שחיסל את בכיר הארגון מחמוד אל-מבחוח לפני חודש בדובאי. בכיר הארגון, ד"ר סלאח ברדוויל, אמר כי למרות שאנשים עם אזרחויות אירופאיות ואנשי פתח היו מעורבים בחיסול אל-מבחוח, חמאס רואה בהם משתפי פעולה בלבד שכן "המוסד הוא מי שנושא בכל האחריות לחיסול ולתוצאותיו". הוא הוסיף ואמר כי אל-מבחוח "הביס את ישראל כשהיה חי וכשהפך לשהיד. ישראל נכשלה כשלון חרוץ ועכשיו היא תמתין לתגובה".

בכיר חמאס מחמוד א-זהאר הזהיר את המערב שלא לסייע לישראל. במהלך דרשה שנשא אמש במסגד ברצועת עזה אמר א-זהאר כי אם ישראל תשתמש בשטחן של מדינות המערב כדי לצאת מתוכן לחיסולים, חמאס יתעמת גם עימן. "המערב, שנלחם באיסלם ומשתף פעולה עם ישראל בחיסול אנשי ה'התנגדות' בחו"ל, מנסה להעביר את המערכה מחוץ לפלסטין. אנחנו מוכנים לכך", אמר.

א-זהאר הוסיף ואמר כי חמאס מסוגל להגיב על חיסול בכיר הארגון מחמוד אל-מבחוח בכל רגע נתון. "חמאס הקפיד על כך שההתנגדות תתבצע בתוך פלסטין אולם המערב וישראל מנסות להעביר את העימות לחו"ל. אם זה יקרה, הם יהיו המפסידים". הוא תקף עוד את מדינות המערב בפגיעה במוסלמים, במסגדים ובמאמינים בפקיסטן, באפגניסטן ובמקומות אחרים.

עדכון ראשון: 20:04

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully