וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה פגועים קשה ממכת חום במרוץ עין גדי

רמי שני

20.2.2010 / 12:10

צוותי מד"א טיפלו בעשרה בני אדם שסבלו ממכות חום, התייבשות ותשישות במהלך מרוץ עין גדי. שניים מהם פונו לבתי החולים במצב קשה ואחד במצב בינוני. באזור שרר חום של כ-40 מעלות

עשרה ממשתתפי מרוץ עין גדי נפגעו היום (שבת) במהלך המרוץ בעקבות עומס החום, מהם שלושה באורח קשה, אחד באורח בינוני ואחד קל. כך אמר לוואלה! חדשות דובר מגן דוד אדום, זכי הלר. באזור המרוץ שרר בשעות הצהריים חום של כ-40 מעלות.

המירוץ נערך בהשתתפות 3,000 רצים מהארת ומחו"ל. במסגרתו רצו המשתתפים למרחקים של שני קילומטרים, עשרה קילומטרים ו-21 קילומטרים. הנפגעים, רובם תיירים מאירופה טופלו כשארבעה מהם סבלו ממכות חום ושישה נוספים סבלו מתשישות.

הפגועים קשה, ישראלי ותייר כבני 30 סבלו ממכות חום ומהתייבשות, טופלו במקום על ידי צוות מגן דוד אדום ופונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. מדובר מד"א נמסר כי האחד הובהל לבית החולים באמצעות ניידת טיפול נמרץ, והאחר קיבל טיפול ראשוני במקום ופונה לבית החולים באמצעות מסוק שהוזמן על ידי הצוות.

משתתף נוסף במרוץ, גבר כבן 40, נפגע באורח בינוני . כמו כן, קשיש כבן 70 שהשתתף במרוץ נפצע באורח קל לאחר שמעד במהלך ריצתו. השניים פונו לביה"ח הדסה עין כרם בירושלים.

יצחק בורבא, מנכ"ל החברה הכלכלית ים המלח, השייכת למועצה אזורית תמר המארגנת את המרוץ אמר בעקבות הפגיעות כי "נערכנו מבעוד מועד לחום באמצעות ריבוי עמדות שתייה וצינון ובמתקניים ייחודיים להתזת מים שפוזרו לאורך המסלול ודאגנו לתגבר כל הזמן את אספקת המים לרצים. הרצים שהתייבשו הינם אצנים מאירופה, שכנראה לא מורגלים בריצה בתנאי חום, וכנראה שזו הסיבה שהם לא דאגו לצנן את עצמם במהלך המרוץ, לא אכלו לפני הריצה ולא הכינו את גופם כיאות למרוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully