וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט קפץ ב-8% תוך שבוע אחד

נמרוד הלפרן

19.2.2010 / 22:18

המשבר המתחזק עם אירן והצהרות הבנק הפדרלי הביאו לזינוק חד במחירי הנפט הנסחר על סף ה-80 דולר לחבית - שיא של חמישה שבועות. גם מחיר הזהב מתרומם

מחיר הנפט הגולמי עלה לשיא של חמישה שבועות, והשלים זינוק שבועי של קרוב ל-8%, על רקע התגברות המתיחות סביב תוכנית הגרעין של אירן, וחששות כי הסלמה באזור המפרץ הפרסי תפגע באספקת הנפט העולמית. החוזים על הנפט הגולמי למסירה במארס נסגרו במחיר של 79.81 דולר לחבית, עלייה של 0.9%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. במהלך המסחר כבר עלה מחיר החוזים לרמה של 79.95 דולר לחבית. בסיכום שבועי עלה מחיר הנפט ב-7.7%.

העלייה במחיר הנפט נרשמה גם על רקע התגברות ההערכות כי התאוששות כלכלת ארה"ב - צרכנית האנרגיה הגדולה בעולם - צוברת תאוצה, לאור החלטתו המפתיעה אתמול של הבנק הפדרלי על העלאת ריבית הניכיון, הריבית שגובה הבנק על הלוואות חירום לבנקים בארה"ב, בראשונה מאז קיץ 2006.

"חשש לגבי אירן היה גורם מרכזי בעליות מחירי הנפט בשנים 2007 ו-2008, כאשר התעוררו תסריטים של 'מה יקרה אם', ויתכן שכך יהיה גם השנה", אמר אנליסט חברת פטרומטריקס, אוליביה ג'ייקוב, בראיון לסוכנות הידיעות אי.פי.

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) הביעה אתמול חשש שאירן ממשיכה לשקוד על פיתוח פצצת גרעין. לדברי סבא"א ממידע שנמצא ברשותה עולה כי איראן עושה שורה של פעולות, שמשמעותן היא רצון להגיע ליכולת להרכיב ראש חץ גרעיני על טיל מה שמכונה "קבוצת הנשק".

גם הזהב נוצץ מתמיד

מחיר הנפט עלה השבוע על רקע שורה של נתוני מקרו חיוביים שפורסמו בארה"ב, אשר חיזקו את ההערכות כי הכלכלה הגדולה בעולם מתאוששת. ירידה חדה מהצפוי במלאי הנפט הגולמי בארה"ב אף היא לא הצליחה לבלום את העליות.

מלאי הנפט הגולמי בארה"ב גדל בשבוע שעבר ב-3.1 מיליון חביות, מסר אתמול משרד האנרגיה האמריקאי. העלייה היתה חדה מתחזיות האנליסטים לעלייה של 1.8 מיליון חביות. עם זאת, מלאי הדלקים המזוקקים, הכולל דיזל ונפט להסקה, צנח בשבוע שעבר ב-2.9 מיליון חביות, נפילה חדה יותר מתחזיות האנליסטים לירידה של 1.5 מיליון חביות.

עוד בשוק הסחורות: החוזים על הזהב למסירה באפריל נסגרו בעלייה קלה במחיר של 1,122.1 דולר לאונקייה. בסיכום שבועי עלה מחירם ב-3.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully